• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op meest overeenkomende gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ai dat is minder... Niet veel kwijt mag ik hopen?

VBA is zeker geen probleem. Ik ben zeer benieuwd naar je oplossing

Wouw Sylvester,

Super bedankt, ik ga het eerst eens uitvoerig bestuderen wat je gedaan om te zien of ik het begrijp en kan toepassen op een ander excel bestand zodat het ook blijft werken. En ook met nieuwe gegevens.
Hierover later meer!! tot dat in ieder geval super bedankt voor je hulp zover.

ben je het eens met de uitkomsten?
dan maak ik er een functie van dat werkt makkelijker voor de gebruiker.

Ik krijg een error in het script en hij geeft bij openen het volgende aan:

Deze werkmap bevat inhoud die niet wordt ondersteund door Excel voor Mac 2011

ActiveX

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je nu kwijt ben. Geen idee wat dat is

beide geven aan:

Ik zie in sommige cellen #WAARDE! in plaats van de inhoud van de cel
Alles weergeven
Oorzaak: Er ontbreekt een vereist argument in de formule.
Oplossing: Controleer of de formule of functie juist is voor de vereiste operand of het vereiste argument en of de cellen waarnaar wordt verwezen door de formule geldige waarden bevatten.
Oorzaak: De matrixformule is onjuist ingevoerd.
Oplossing: Gebruik de volgende procedure om de matrixformule in te voeren.
Oorzaak: Een celverwijzing, formule of functie is opgegeven als matrixconstante.
Oplossing: Zorg ervoor dat de matrixconstante geen celverwijzing, formule of functie bevat.
Oorzaak: Er is een bereik van waarden geleverd aan een operator of functie die één waarde nodig heeft.
Oplossing: Wijzig de formule zodanig dat deze verwijst naar één waarde.
Oplossing: Wijzig de bereikverwijzing zodanig dat dezelfde rij of kolom wordt opgenomen die de formule bevat.
Oorzaak: Er is een matrix die niet geldig is, gebruikt in een van de matrixfuncties, zoals INVERSEMAT, PRODUCTMAT en DETERMINANTMAT.
Oplossing: Zorg ervoor dat de afmetingen van de matrix juist zijn voor de matrixfunctieargumenten.

heel vervelend, op mijn "echte" pc werkt het perfect.
test het maar eens bij iemand met een gewone pc. met excel 2010 er op.
ik gebruik het collection_list opject alleen om de waarden uniek te maken en te sorteren en gebruikte waarden weg te kunnen gooien.
het dictionary object wordt gebruikt om bij de waarden de oorspronkelijke Rij te bewaren.
ik weet niet wat er wel werkt op een MAC.
misschien weten de echte Cracks hier iets op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan