• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren Op naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pia | NRG

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Hoi,

Ik heb in exel een lijst gemaakt van al mijn DVD's, maar kan ik nu ook simpel alles op alfabetische volgorde laten zetten?

MVG,
Mart

ja,
selecteer ALLE data en kies uit de menuregel data en vervolgens voor sorteren. De rest wijst zich vanzelf.

hey ,

zag de vraag en het antwoord en even een kleine opmerking hier op

let op !! het volgende werkt alleen vanaf versie xp.!!
ook weer wat geleerd.

Het selecteren van het hele gebied is niet nodig.

Selecteer slechts 1 cel uit de database bv: A3 en Excel herkend zelf bij het sorteren dat het hier gaat om een Database

Let wel er mogen geen lege rijen in je bestand zitten
anders is het ook geen database :rolleyes:

kleine tip: voordat je aan het experimenteren gaat maak je even een backup zo kan je nooit de fout in.

Laatst bewerkt:
Eric,

ik ben het niet helemaal met je eens.
Als je bestand 4 kolommen telt en een X aantal rijen en je sorteert alleen kolom A en B en je laat dan sorteren, dan wordt het een chaos. Je zal echt ook kolom C en D moeten sorteren (Excel 2000)

:8-0: oeps,

ah oke heb geen ervaring met 2000 ...alleen met XP & 2003

ga mijn antwoord ff aanpassen :rolleyes:

bedankt voor de info ..gelukkig had ik die kleine tip er al instaan :confused:

Ik wist niet dat het selecteren van 1 enkele cel een verbetering was in Office XP. Da's wel handig om te weten als ik in 200? overstap.

Geplaatst door gast0225
Ik wist niet dat het selecteren van 1 enkele cel een verbetering was in Office XP. Da's wel handig om te weten als ik in 200? overstap.

Neen hoor, dit bestond al vroeger (97-2000)

Tem de versie 2000 moest je ofwel de héle database selecteren en vervolgens via Data - Sorteren werken, ofwel in één cel staan van de kolom volgens dewelke je wou sorteren en vervolgens op de AZ (of ZA) knop op de werkbalk klikken.

Wat je zeker nooit mocht doen (tenzij je het expliciet wou natuurlijk) was één of enkele kolommen van je database selecteren en dan sorteren. Dan sorteerde je immers enkel die kolommen.

Als je in XP-2003 een hele kolom van je database selecteert, "ziet" Excel dat er zich nog gegevens naast bevinden en zal hij je vragen of je die ook mee wil opnemen in de sortering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan