• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren op opmaak of voorwaardelijke opmaak mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJH

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Goedemorgen,

Kan mij iemand vertellen of het mogelijk is om op de opmaak (bv kleur cel) of op voorwaardelijke opmaak te sorteren?

bv Als de cel in kolom b niet gelijk is aan de cel ernaast in kolom a moet hij voorwaardelijke opmaak de cel rood kleuren.
Kan ik dan sorteren dat alle cellen die rood kleuren bovenaan in het bestand komen?

Of is er een alternatief op een andere manier?

Alvast bedankt!
Groeten

Een klein xls voorbeeld bestandje zonder gevoelige informatie doet wonderen!

Ik neem aan dat je begrijpt dat het normaal om behoorlijke bestanden gaat.
En nogal wat meer variaties.

Maar ik heb een vb toegevoegd. Het gaat me er vooral om of ik kan zorgen dat alles wat gekleurd is bovenaan terecht komt. Het liefst ook nog zo dat ik zelf kan zeggen op welke volgorde.

voor wat betreft de gewone kleuropmaak:
Die bestanden worden vaak met allerlei kleuren aangeleverd en die zijn er dan handmatig door anderen gekleurd. Door op kleur te kunnen selecteren zou ik een stuk makkelijker door het bestand kunnen screenen.

ik heb het jammer zelf nergens kunnen terugvinden..

Alvast bedankt.

Bijlagen

Aha, alleen zie ik in dat bericht geen bijlage?!?! Of ben ik nu gek?!?

Je bent niet gek, doch niet geregistreerd bij dat forum (wat eigenlijk toch wel een beetje gek is). Dus het lijkt me niet gek dat alsnog te doen.

HAHA, ahzo....

nou ja gek....meestal is dit forum meer dan voldoende om antwoord op mijn vragen te krijgen....:D

Ik zal eens gaan kijken :p

@snb
wat eigenlijk toch wel een beetje gek is
Hoe zo gek Je hoeft toch niet bij elk forum aangemeld zijn?
of begrijp ik je nu verkeerd?

@JJH

Hier een mogelijke oplossing.

Bijlagen

Dat gebruik ik zelf in mijn bestanden ook, maar bij aangeleverde bestanden is dit vaak niet mogelijk...
daar staan her en der verschillende kleuren ....

Volgens mij is die oplossing met de kleurindex wel wat ik nodig heb...ik heb alleen er nog niet uit kunnen halen hoe ik aan die kleurindexnummers kom...?!?

Dat gebruik ik zelf in mijn bestanden ook, maar bij aangeleverde bestanden is dit vaak niet mogelijk...
daar staan her en der verschillende kleuren ....

Volgens mij is die oplossing met de kleurindex wel wat ik nodig heb...ik heb alleen er nog niet uit kunnen halen hoe ik aan die kleurindexnummers kom...?!?

Ik maak dan meestal snel even een macro met de recorder, die genereert dan de kleur index.

Jacques

Ja en daar verlies ik jullie:p
Ik kan een macro opnemen (maar daarna niet meer bewerken:confused:)
Maar wat moet ik dan opnemen?!? waar haalt hij dan z'n index vandaan?

Sorry hoor, maar heb net wat extra info nodig....:o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan