• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren, samenvoegen, produktsteekkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo, ik ben werkzaam in een laboratorium en beschik daar over een softwareprogramma dat alle gegevens van verschillende produkten bijhoudt. Omdat ik het overzicht dreig te verliezen over alle produkten en hun eigenschappen zou ik willen een samenvatting maken van elk produkt.

Ik beschik over een excelsheet waarin vier tabbladen bestaan :

1. Monster Types : beschrijving van alle produkten
2. Testen : lijst met toegekende testen aan een monster type
3. Info : lijst met toegekende info aan een monster type
4. Produkt : moet de gesorteerde samenvatting worden van de 3 hierboven

Bedoeling is een verzameling te maken op een vierde tabblad ‘Produkt’ waar alle monster types met hun ‘respektievelijke testen’ en ‘info’ onder elkaar zouden komen te staan. Wat het extra moeilijk maakt is het feit dat eerst een deel van tabblad Monster types dient gekopiëerd, dan een stuk van ‘Testen’, dan van ‘Info’ daarna opnieuw een stukje uit ‘Monster Types’ én met het gegeven dat voor ieder Monster Type of produkt niet evenveel testen of info (maw het aantal rijen) is toegekend. (zie voorbeeld in bijlage).

Bovendien zou ik graag hebben dat tijdens of na de opbouw van het vierde tabblad ‘Produkt’ na elk gegevens van één produkt een pagina-einde wordt ingevoegd zodat bij afdrukken telkens een fiche onstaat met de gegevens van dat éne produkt.

Extra info : momenteel bestaat het bestand uit ongeveer 1000 monstertypes, 3500 toegekende info namen en 5300 toegekende testen.

Kunnen jullie me helpen aub ?

Dank bij voorbaat,

Stefano

Bijlagen

Laatst bewerkt:
echt niemand

Heeft echt niemand een idee of een aanzet hiervoor ?

dbv,

Stefano

bijlage aangepast

Ik heb zonet de bijlage aangepast, misschien was de eerste te ingewikkeld en konden jullie hierdoor geen oplossing vinden. Ik hoop alvast dat iemand nu raad weet ....

dank bij voorbaat,

Stefano:o

Bijlagen

In het schema staat in het tabblad "Product" bij Passief steeds ONWAAR.

Is dat altijd zo of is dat ergens te herleiden zodat dat in de code kan worden meegenomen ?

Ik heb een werkblad toegevoegd. Het werkblad heet "Produkt Kopie"

De reden dat ik een werkblad heb toegevoegd is omdat de gegevens die je heb aangeleverd nog niet volledig zijn. In het originele werkblad Produkt staan namelijk gegevens als WAAR en ONWAAR die niet in de andere werkbladen zijn terug te vinden.

Bovenaan het werkblad zit een knop waarachter een macro zit.
De macro zoekt van elk werkblad de bijbehorende gegevens en zet dit neer in het werkblad "Produkt Kopie".

Tevens worden steeds de koppen met de bijbehorende gegevens toegevoegd.
Alsmede de koppen met Info Naam en Info. Allen met het originele layout.

Laatst bewerkt:
Roncancio zei:
In het schema staat in het tabblad "Product" bij Passief steeds ONWAAR.

Is dat altijd zo of is dat ergens te herleiden zodat dat in de code kan worden meegenomen ?

neen, dat is niet altijd zo hoor ! Kan even goed waar zijn !

Hartelijk dank

Hee Roncancio , dank alvast voor de moeite. Hier bij me thuis kan ik het niet uittesten, maar maandag op het werk is het één van mijn eerste opdrachten.

dank,

Stefano

ai ai

Met de bedoeling mijn bijlage iets overzichtelijker te maken had ik de bijlage aangepast (ingekort). In het tweede tabblad 'Testen' staan veel meer data dan in het oorspronkelijke bestand. Wellicht is dit de reden waarom het geheel niet werkt .... ? 1000 maal sorry daarvoor want ik ben de schuldige ... :o :o

Verder zou ik graag het tabblad 'Produkt' verwijderd zien, aangezien het nu toch overbodig is.

Bij overzetten van de analysecijfers gaat de opmaak van de cellen ( het aantal decimalen) verloren. Kan dit opgevangen worden ? Zoniet : graag instellen op 3 cijfers na de komma.

Als ik met mijn origineel databestand ( (4388 rijen) uittestte dan kwam ik tot de vaststelling dat het samenvoegen van alle data plotseling stopt na ongeveer 112 rijen ? Moet ik hier zelf iets voor aanpassen ?

In bijlage plaats ik nu opnieuw het bestand zoals het 'echt' uit het computerprogramma rolt. Bij deze nogmaals mijn excuses aan Roncancio wie ik hierdoor volledig in de mist stuurde. SORRY ! ! !

Bijlagen

Ok.

Ik heb het volgende gedaan:

- de layout een klein beetje aangepast.
- de testwaarde voor Ond lim, Ond spec, Bov spec en Bov lim voorzien van 3 decimalen.
- pagina-einde verbeterd.
- bij het opstarten van de macro wordt het werkblad "Produkt" leeggemaakt en vervolgens ingevuld.
- het oorspronkelijke werkblad "Produkt" verwijderd.

Dat was het volgens mij wel.

Wat betreft je vragen/opmerkingen.

Verder zou ik graag het tabblad 'Produkt' verwijderd zien, aangezien het nu toch overbodig is.
zie boven

Bij overzetten van de analysecijfers gaat de opmaak van de cellen ( het aantal decimalen) verloren. Kan dit opgevangen worden ? Zoniet : graag instellen op 3 cijfers na de komma.
zie boven

Als ik met mijn origineel databestand ( (4388 rijen) uittestte dan kwam ik tot de vaststelling dat het samenvoegen van alle data plotseling stopt na ongeveer 112 rijen ? Moet ik hier zelf iets voor aanpassen ?

De macro gaat uit van het werkblad "Monster Types"
In het bestand heb je tussen elk monster type een lege regel tussen gevoegd.
De macro houdt daar rekening mee.
Als er dus 2 regels leeg zijn dan gaat de macro er vanuit dat er geen verdere gegevens meer zijn.
Ik heb de code er al aangepast hoewel ik de manier niet zo fraai vind.

Laatst bewerkt:
nog niet

Hee Roncancio,

dank voor je respons en gezien het nachtelijke uur waarop je antwoord... DANK !!! :thumb:

Jammer genoeg stopt de macro na één produkt. Ik weet niet hoe dat komt. Kan je nog eens nakijken aub. Voor het testen heb ik nog enkele monstertypes testen en info toegevoegd.

dbv,

Stefano

Bijlagen

Perfect

Perfect Roncancio, het werkt perfect. Waarvoor dank.

Wat nu altijd gebeurt als ik (jij) iets in elkaar knutsel , dat geloof je bij momenten niet.

In opdracht van mijn baas heb ik wijzigingen aan het programma moeten aanbrengen. Gevolg :

Normaal komt in kolom A van elk tabblad ( Monster Type, Testen, Info) één of meer keer dezelfde naam voor. Sedert de aanpassingen is het nu zo dat de namen in kolom A van tabblad 'Monster Types' NIET ALTIJD meer voorkomen in of tabblad 'Testen' of tabblad 'Info' of in tabblad 'Testen' én 'Info'.

Ik denk dat je me nu gek verklaart, maar mocht deze ingreep nog mogelijkheden bieden om de makro aan te passen, dan zou ik daar heeeeeeeeeeeel blij met zijn.

laat het me gerust weten,

Stefano

PS : als ik je ooit tegen kom trakteer ik je een grote pint, neen een bakje !

Normaal komt in kolom A van elk tabblad ( Monster Type, Testen, Info) één of meer keer dezelfde naam voor. Sedert de aanpassingen is het nu zo dat de namen in kolom A van tabblad 'Monster Types' NIET ALTIJD meer voorkomen in of tabblad 'Testen' of tabblad 'Info' of in tabblad 'Testen' én 'Info'.

Als het kan zou ik graag (een deel van) het bestand willen zien, zodat ik de macro daar op kan aanpassen.

Roncancio

Ok

Hier is hij dan , zie bijlage : ik heb

1. ' tarwe proefstaal' verwijderd uit tabblad 'testen'
2. '6 granenbroodmix' verwijderd uit tabblad 'testen' en tabblad 'info'

Moet er dan eigenlijk ook iets voorzien worden als er (bv door één of andere fout of tekort of ...) bij tabblad 'monster types' een naam niet voorkomt in kolom A en bij één of allebei de andere tabbladen wel ?

dbv,

Stefano

Bijlagen

1. ' tarwe proefstaal' verwijderd uit tabblad 'testen'
2. '6 granenbroodmix' verwijderd uit tabblad 'testen' en tabblad 'info'
Hiermee is rekening gehouden in de code.

Moet er dan eigenlijk ook iets voorzien worden als er (bv door één of andere fout of tekort of ...) bij tabblad 'monster types' een naam niet voorkomt in kolom A en bij één of allebei de andere tabbladen wel ?

Hoe realistisch is dit ? Want ik kan mij dan ook indenken dat bijv. monster types door elkaar staan.

Laatst bewerkt:
Klopt , het is niet realistisch, dus overbodig. Ik vermeldde dit enkel omdat ik je niet opnieuw met iets zou lastif vallen in plaats van het bij de start te vragen .... snap je ?

Ondertussen heb ik getest en wat blijkt ?

Wanneer de naam in 'monster types' niet terug gevonden wordt in de andere tabbladen, dan worden de gegevens verschoven en door elkaar gemixt. Zie bijlage , in het bijzonder

atos 1ste mvd
atos 2de mvd
atos drager silo (van deze zijn er én geen testen én geen info)
atos mvd

Bijlagen

Enkele opmerkingen:

- Ik heb de macro zo aangepast dat de macro in de werkbladen Testen en Info zoekt naar de waardes die in Monster Types staan. Aan de hand van de gevonden waardes wordt het werkblad Produkt samengesteld. Bij mij gaat dat goed. Ik heb al de monster types gecontroleerd.

- Ik zag dat je niet de nieuwste versie van Lims heeft gebruikt. Je heeft een vorige versie aangepast. Dat zag ik aan de code. Dat is geen punt, want het bestand dat ik nu naar je stuur (Lims 20 mei 2006) is de nieuwste versie.

Laatst bewerkt:
we zijn er bijna

Hee Rocancio,

Ik denk dat we er bijna zijn. Bij het uittesten van de macro op mijn 'echt' bestand blijkt er toch nog een foutje te bestaan. Omdat het bestand veel te groot is kan ik het echter hier niet plaatsen, ook niet in zip-vorm. Ik zou het dan ook graag naar je mailen. Indien je me dit toestaat wil je dan je mail-adres toesturen ?

Wat ik in het databestand aangepast heb :

* alle cijfers gewist ( behoort tot firmageheim he)
* bij de testen van het eerste monstertype 2 en 3 ingevuld
* bij sugrano r/w 5200 heb ik de naam 'test' vermeld in de drie tabbladen (geel)
* bij 'superior mva' heb ik cijfers ingevuld bij de testen (roos)

problemen die ik vaststel :

* bij monster type 'superior mva' worden plots slechts 3 testen weergegeven én
* de cijfers 15 tot 30 zijn totaal verdwenen, ik vind ze ook niet terug bij andere monster types

Kan je nog eens nakijken aub ?

dank bij voorbaat,

Stefano
ps : tussen kontrolestaal en kontrolestaal 2005/9 zit een bladsprong. Ik weet niet of dat een oorzaak is ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan