stefano
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2004
Hallo, ik ben werkzaam in een laboratorium en beschik daar over een softwareprogramma dat alle gegevens van verschillende produkten bijhoudt. Omdat ik het overzicht dreig te verliezen over alle produkten en hun eigenschappen zou ik willen een samenvatting maken van elk produkt.
Ik beschik over een excelsheet waarin vier tabbladen bestaan :
1. Monster Types : beschrijving van alle produkten
2. Testen : lijst met toegekende testen aan een monster type
3. Info : lijst met toegekende info aan een monster type
4. Produkt : moet de gesorteerde samenvatting worden van de 3 hierboven
Bedoeling is een verzameling te maken op een vierde tabblad ‘Produkt’ waar alle monster types met hun ‘respektievelijke testen’ en ‘info’ onder elkaar zouden komen te staan. Wat het extra moeilijk maakt is het feit dat eerst een deel van tabblad Monster types dient gekopiëerd, dan een stuk van ‘Testen’, dan van ‘Info’ daarna opnieuw een stukje uit ‘Monster Types’ én met het gegeven dat voor ieder Monster Type of produkt niet evenveel testen of info (maw het aantal rijen) is toegekend. (zie voorbeeld in bijlage).
Bovendien zou ik graag hebben dat tijdens of na de opbouw van het vierde tabblad ‘Produkt’ na elk gegevens van één produkt een pagina-einde wordt ingevoegd zodat bij afdrukken telkens een fiche onstaat met de gegevens van dat éne produkt.
Extra info : momenteel bestaat het bestand uit ongeveer 1000 monstertypes, 3500 toegekende info namen en 5300 toegekende testen.
Kunnen jullie me helpen aub ?
Dank bij voorbaat,
Stefano
Ik beschik over een excelsheet waarin vier tabbladen bestaan :
1. Monster Types : beschrijving van alle produkten
2. Testen : lijst met toegekende testen aan een monster type
3. Info : lijst met toegekende info aan een monster type
4. Produkt : moet de gesorteerde samenvatting worden van de 3 hierboven
Bedoeling is een verzameling te maken op een vierde tabblad ‘Produkt’ waar alle monster types met hun ‘respektievelijke testen’ en ‘info’ onder elkaar zouden komen te staan. Wat het extra moeilijk maakt is het feit dat eerst een deel van tabblad Monster types dient gekopiëerd, dan een stuk van ‘Testen’, dan van ‘Info’ daarna opnieuw een stukje uit ‘Monster Types’ én met het gegeven dat voor ieder Monster Type of produkt niet evenveel testen of info (maw het aantal rijen) is toegekend. (zie voorbeeld in bijlage).
Bovendien zou ik graag hebben dat tijdens of na de opbouw van het vierde tabblad ‘Produkt’ na elk gegevens van één produkt een pagina-einde wordt ingevoegd zodat bij afdrukken telkens een fiche onstaat met de gegevens van dat éne produkt.
Extra info : momenteel bestaat het bestand uit ongeveer 1000 monstertypes, 3500 toegekende info namen en 5300 toegekende testen.
Kunnen jullie me helpen aub ?
Dank bij voorbaat,
Stefano
Bijlagen
Laatst bewerkt: