• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren scores

Status
Niet open voor verdere reacties.

starchaser

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Hallo iedereen,

in een uitslag wil ik graag de 5 hoogste scores (met naam van de deelnemer) apart sorteren.

Dit loopt goed zolang er geen dubbele scores zijn. Op dat moment wordt steeds dezelfde deelnemer (de 1e in de lijst) gekoppeld aan alle gelijke scores.

in het vb zie je links de totale uitslag en rechts de 5 hoogste scores. Bij de waarde 191 werd 2x dezelfde naam gekoppeld.

Kan iemand mij helpen, hoe ik de juiste naam aan de juiste score kan koppelen?
alvast bedankt
grt
Starchaser

Bijlagen

En wat als plaats 5 en 6 dezelfde score hebben

Terechte opmerking JP.... dit was ik nog vergeten.

Ik heb een nieuw vb gemaakt.
Het betreft hier een uitslag van schutters.
Bij gelijke score wordt er eerst vergeleken op het aantal "10" beide schutters heeft geschoten. Hij met het meestal aantal krijgt de hoogste plaats in de ranking.
Zijn de 10-scores gelijk, wordt er vergeleken op de 9-scores, en zo naar de "8", "7",..... tot er een verschil is.

Bijlagen

Ik gebruik altijd het trucje om de scores te verlagen met een miljoenste regelnummer, dan is er toch verschil in scores al laten we dat niet zien.
Met voorwaardelijke opmaak laat ik de cellen wit op wit worden, zodat je alleen de top 5 ziet of bij 6 personen bij gelijke 5de plaats.
Het werkt ook als je 4 gelijken heb op 1 en 3 gelijken op 2, dan krijg je 7 personen te zien.
Wel even testen hoor.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan