Goedenavond,
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een formulier waar je informatie over personeel kan invoeren en zien zoals: Medewerker_ID, Voornaam, achternaam, adres enzovoorts.
Nu heb ik van de labels die ik zojuist heb genoemd knoppen gemaakt, zodat je hier op kan klikken om bijvoorbeeld te sorteren op Medewerker_ID (van a-z).
Hiervoor heb ik een functie gebruikt van octafish namelijk:
En om deze functie aan te roepen in het formulier een clickevent (als voorbeeld Medewerker_ID):
Dit werkt allemaal prima als je het formulier zelfstandig opent, maar als ik het formulier open als subformulier in een ander formulier bijvoorbeeld in een navigatievenster, dan geeft hij de volgende melding: Microsoft Access kan het formulier Medewerkers invoer niet vinden waarnaar wordt verwezen.
Iemand enig idee hoe ik de functie correct kan aanroepen in het subformulier?
Alvast bedankt!
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een formulier waar je informatie over personeel kan invoeren en zien zoals: Medewerker_ID, Voornaam, achternaam, adres enzovoorts.
Nu heb ik van de labels die ik zojuist heb genoemd knoppen gemaakt, zodat je hier op kan klikken om bijvoorbeeld te sorteren op Medewerker_ID (van a-z).
Hiervoor heb ik een functie gebruikt van octafish namelijk:
Code:
Function fSort (frmName As String, fldName As String)
Dim sTmp() As String, i As Integer, sSort As String
sSort = ""
If Forms(frmName).OrderBy = fldName Then
Forms(frmName).OrderByOn = True
If InStr(1, fldName, ",") > 0 Then
sTmp = Split(fldName, ",")
For i = 0 To UBound(sTmp)
sTmp(i) = Trim(sTmp(i))
If i = 0 Then
sSort = sSort & sTmp(i) & " DESC"
Else
sSort = sSort & sTmp(i) & " ASC"
End If
If i < UBound(sTmp) Then sSort = sSort & ", "
Next i
Forms(frmName).OrderBy = sSort
Else
Forms(frmName).OrderBy = fldName & " DESC"
End If
Else
Forms(frmName).OrderByOn = True
Forms(frmName).OrderBy = fldName
End If
End Function
En om deze functie aan te roepen in het formulier een clickevent (als voorbeeld Medewerker_ID):
Code:
Private Sub btnMedewerker_ID_Click()
fSort Me.Form.Name, "Medewerker_ID"
End Sub
Dit werkt allemaal prima als je het formulier zelfstandig opent, maar als ik het formulier open als subformulier in een ander formulier bijvoorbeeld in een navigatievenster, dan geeft hij de volgende melding: Microsoft Access kan het formulier Medewerkers invoer niet vinden waarnaar wordt verwezen.
Iemand enig idee hoe ik de functie correct kan aanroepen in het subformulier?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: