• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van een lijst van laag naar hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met het volgende bestand (dit is slechts een deel van het totale bestand).

Dit is een geimporteerde lijst vanuit een ander programma.
Nu wil ik deze in Excel zonder verdere aanpassingen te hoeven doen deze lijst graag sorteren op Purch.doc. (zie cel B4).

De sortering moet dus gebeuren op basis van gegevens in cel B8, B12, B16 enz.

Is dit mogelijk ? Ik denk dat hier een macro voor nodig is, maar helaas ben ik hiermee niet op de hoogte om die zelf te kunnen maken.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ?

Alvast bedankt voor alle moeite.

M.vr.gr.
Eric

Bijlagen

Eric,

Bedenk altijd voordat je begint wat het gevolg en wat de bron is.
Om het gevolg aan te pakken kost vaak heel veel moeite en tijd.
Soms is het veel eenvoudiger om de bron aan te pakken.

Als ik zie wat jij importeert vraag ik mij af of jij het bestand niet anders kunt laten genereren of dat je moet kijken naar een andere manier van importeren.

Hallo Superzeeuw,

Bedankt voor je reactie. Ik zal proberen of ik in het programma waar de gegevens instaan ze anders kan tonen en daar alvast wat bewerkingen uitvoeren, zodat in Excel het probleem van sorteren op een andere, hopelijk meer eenvoudige manier, kan plaatsvinden.

Ik begrijp dat het sorteren van de gegevens zoals ze nu zijn getoond in mijn voorbeeldje nogal erg problematisch is. Laat dan ook verder maar zitten en ik zal het probleem op opgelost zetten.

Iedereen die er mee bezig is geweest toch heel erg bedankt.

Gr.
Eric

Eric,

Succer ermee.

Wanneer je een aanpassing voor elkaar hebt weten te krijgen en je loopt nog steeds tegen problemen aan dan horen wij het wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan