Hallo allemaal.
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben aan het proberen om een navigatiemenu te maken met links naar verschillende producten. aangezien het aantal producten kan oplopen, wil ik deze splitsen in groepjes, gesorteerd volgens de beginletter van het product. De groepjes zijn dan 0-9 , A-H , I-P , Q-Z
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste doe. Ik heb nu een oplossing gevonden, maar ik denk dat deze nogal omslachtig is, en volgens mij kan het veel korter.
Na het oproepen van mijn database ziet de code er als volgt uit:
dit gaat zo door voor alle 4 de groepen. Nu wil ik ook dat als de groep leeg is, hij de regel
weglaat, en direct doorgaat naar de volgende groep.
Kan iemand mij hierbij helpen? Als bijkomende info nodig is zal ik deze gerust geven.
Alvast bedankt
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben aan het proberen om een navigatiemenu te maken met links naar verschillende producten. aangezien het aantal producten kan oplopen, wil ik deze splitsen in groepjes, gesorteerd volgens de beginletter van het product. De groepjes zijn dan 0-9 , A-H , I-P , Q-Z
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste doe. Ik heb nu een oplossing gevonden, maar ik denk dat deze nogal omslachtig is, en volgens mij kan het veel korter.
Na het oproepen van mijn database ziet de code er als volgt uit:
PHP:
<div id="main">
<ul id="dropdown-demo" class="dropdown">
<li><a>FAB200</a></li>
<ul>
<li><a>0-9</a></li>
<ul>
<?
$i=0;
while ($i < $num) {
$fab=mysql_result($result,$i,"fab");
$naam=mysql_result($result,$i,"naam");
$link=mysql_result($result,$i,"link");
$rest=substr($naam, 0, 1);
if ($fab == "200") {
if (is_numeric($rest)) {
?>
<li><a href="<? echo "$link"; ?>" target="frame1"><? echo "$naam"; ?></a></li>
<?
}
}
++$i;
}
?>
</ul>
<li><a>A-H</a></li>
<ul>
<?
$i=0;
while ($i < $num) {
$fab=mysql_result($result,$i,"fab");
$naam=mysql_result($result,$i,"naam");
$link=mysql_result($result,$i,"link");
$rest=substr($naam, 0, 1);
if ($fab == "200") {
if ($rest >=A && $rest <=H) {
?>
<?
}
}
++$i;
}
?>
</ul>
dit gaat zo door voor alle 4 de groepen. Nu wil ik ook dat als de groep leeg is, hij de regel
PHP:
Kan iemand mij hierbij helpen? Als bijkomende info nodig is zal ik deze gerust geven.
Alvast bedankt