• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pillboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Beste helpmij forum gebruikers,

Ik heb een simpel vraagje. Ik heb een lijst met meerdere gegevens op een rij die ik wil sorteren dmv verschillende rijen. Op de eerste rijen staan namen, daarna een waarde, dan een club, etc. Wanneer ik dus de namen in alfabetische volgorde zet wil ik dat de bedragen mee veranderen en zo bij de goede naam blijven staan. Ik wil ook dat als ik de bedragen op volgorde zet dat de namen mee veranderen op volgorde. ik moet het ook toepassen op een bestand van serieuzere aard. Bij voorbaat dank.

OSML.jpg

Laatst bewerkt:
Beste Pillboy,

Welkom op dit forum!

Wanneer jouw tabel geen legen rijen bevat, en ook geen lege kolommen, maar wel kolomnamen/kolomtitels die afwijken van de onderliggende rijen (dus vet, groter lettertype etc), dan kun je als volgt sorteren.
Ga in de tabel staan, klik op Data > Sorteren. Je krijgt dan een venster te zien waarbij je drie kolommen kunt kiezen waarop je oplopend of aflopend kunt sorteren.
Excel herkent de tabel als één geheel en zal alle rijen sorteren zodat bij dezelfde persoon dezelfde club etc blijft staan.

Groeten,

Richard

Ok dan bedankt zo moet het lukken. En nog geholpen door een christelijke stads/ dorpsgenoot. Is een goeie zaak!

Beste Pillboy,

Het enige dat nog rest is rechtsonder klikken op 'Vraag opgelost'. Ik had het idee met een zuiderbuur te maken te hebben gezien het land van jouw clubs.
Er zijn meer 'broeders en zusters' op dit forum actief.

RIchard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan