• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren via data-->sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndirk

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Ik moet iedere week mensen moeten bij mij de reiskosten declaratie inleveren.
wanneer ik moet iemand nieuw toevoegen aan de lijst daarna ik moet sorteren velden op achternaam.
Ik selecteer iedere keer de velden voornaam-achternaam-geboortejaar-aantal strippenkaarten dan sorteer ik op achternaam.

Hoe kan ik correct sorteren op achternaam
zonder menu-->data--> sorteren?

Bijlagen

sorteren table op achternaam

Ik moet iedere dag de reiskosten vergoeding van mensen betalen.
Ik heb een formule gemaakt die automatisch berekend de reiskosten.
de formule werkt goed maar ik heb probleem bij sorteren de tabel.
iedere dag ik sorteer ik sorteer via data--> sorteren.

mijn probleem:
iedere dag komen bij mij veel nieuwe mensen die moet ik invoegen in de tabel en daarna ik moet sorteren de tabel op achternaam elke dag.

is er een andere manier in excel die kan ik sorteren tabel op achternaam?

Bijlagen

Beste Johndirk,

Het enige dat je kunt doen als je niet handmatig wilt sorteren op de meest efficiënte manier (ofwel de manier waarop je het nu doet), is uitwijken naar VBA.
Je kunt een macro -laten- schrijven die je via bijv. Ctrl+Shift+A start als je mensen ingevoerd hebt.
Je kunt ook een event -laten- schrijven die sorteert na iedere wijziging in de kolom met achternamen.
Je kunt ook een formulier -laten- schrijven in VBA met daarachter een macro die de tabel sorteert zodat het lijkt alsof de invoer gelijk op de juiste plaats staat.

Oh nee, het kan nog iets sneller handmatig.
Zet standaard een filter op de tabel. In de kolom met 'Achternaam' klik je dan op de filter > Oplopend sorteren.

p.s. stripekaart moet vast zijn strippenkaart. En waarom zijn de cellen P3 en Q3 samengevoegd? Je kunt ook kolom P breder maken om de inhoud leesbaar te maken.

Groeten en succes,

Richard

bedankt voor uw snelle antwoord richard1970

waarom zijn de cellen P3 en Q3 samengevoegd? ze zijn niet samengevoegd ze zijn verborgen omdat zij zijn test files.

Zet standaard een filter op de tabel. In de kolom met 'Achternaam' klik je dan op de filter > Oplopend sorteren.

IK snap niet precies wat u bedoelt hier richard 1970
Kunt u uitleggen hoe kan ik stadaard de filter op achternaam oplopend sorteren?

Heel veel bedankt voor uw snelle antwoord

waarom zijn de cellen P3 en Q3 samengevoegd? ze zijn niet samengevoegd ze zijn verborgen omdat zij zijn test files.

En toch zij ze samengevoegd. Klik maar eens op Cel P3. Je ziet dan dat Q3 ook geselecteert wordt. Klik dan op Opmaak > Celeigenschappen > Tabblad Uitlijning. Je ziet dan het vierkantje aangevinkt bij 'cellen samenvoegen'.

Zie bijlage voor de rest.

Groeten,
Richard

Bijlagen

bedankt voor uw snelle antwoord richard1970

nu er zijn niks samengevoegd richard1970.

Ik zal een macro opnemen en zien als het automatisch werkt.
kan ik in vba for excel 2003 programmeren voor sorteren van data?

Bijlagen

opgelost

ik heb een macro gemaakt
en het werkt

regards to richard 1970

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan