• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren werkt niet, samengesteld bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dallandra

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik wordt zo langzamerhand een beetje gek :confused:

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb 2 verschillende bestanden, nu wil ik de twee bestanden in 1 bestand plakken en dan sorteren zodat ik dubbele rijen er uit kan halen en ontbrekende rijen kan aanvullen.

Ik heb van het ene bestand een gedeelte in het andere bestand geplakt, de rijen gekleurd zodat ze herkenbaar zijn en vervolgens wou ik sorteren zodat alles netjes op volgorde onder elkaar stond. Helaas ging dat niet, excel sorteerde eerst het ene gedeelte en vervolgens het andere gedeelte eronder.

Ik heb echt vanalles geprobeert, opmaak gelijk maken, knippen en plakken als waarde, etc. maar ik krijg 't maar niet voor elkaar.

Ik denk dat 't komt doordat het om 2 verschillende bestanden gaat, het ene bestand is van ons en het andere bestand van een klant.

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd en het gaat er dus om dat ik wil kunnen sorteren op Kolom C en/of kolom M.

heeft iemand nog een briljant idee wat ik kan doen om dit werkende te maken?

Alvast bedankt,
Dallandra

Bijlagen

Eventjes kolom M met 1 vermenigvuldigen om een getal te bekomen.
dan sorteren op kolom N

zie vb

Joske

Bijlagen

Dallandra, De reden dat excel de tabel in tweeen sorteert, komt omdat je EAN-code tot regel 48 een 'echt' getal is en de regels daaronder is het een tekstwaarde. Trek dat gelijk en je kan sorteren zoals je het wilt.

Groet, Leo

Dallandra, De reden dat excel de tabel in tweeen sorteert, komt omdat je EAN-code tot regel 48 een 'echt' getal is en de regels daaronder is het een tekstwaarde. Trek dat gelijk en je kan sorteren zoals je het wilt.

Groet, Leo

Ik heb geprobeerd de opmaak van de cellen gelijk te zetten (niet in dit bestand, maar een eerdere poging) maar dat werkte niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan