• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Goede morgen Excellers,
Ik heb een lijst van DVD's gemaakt en deze is verdeeld over een aantal kolommen. (zie Bijlage)
Nu wil ik deze in de juistevolgorde zetten en als het kan met sorteren.
Maar als ik de kolommen selecteer zegt het dat het maar op 1 sectie kan sorteren.
Kan dit dan misschien met een macro onder een knop gedaan worden?
1. 28 Days Later Actie Avontuur 41. Phileine zegt sorry Romantische Komedie
2. 2Fast 2Furious Actie 42. Phill Collins Muziek

Alvast hartelijk bedankt

Bijlagen

Excel kan niet zien dat in de kolommen D, E, en F dezelfde soort gegevens staan als in A, B, en C. Om te sorteren zul je dus eerst de kolommen D, E, en F onder de kolommen A, B, en C moeten plaatsen. Selecteer daarna de kolommen A, B, en C tezamen, kies Data-Sorteren en geef aan dat eerst op kolom B moet worden gesorteerd en daarna op C (of A, al naargelang je voorkeur). Deze handeling kun je desgewenst ook met de macrorecorder opnemen.

fra

Hallo fra,
Sorry dat ik zolaat reageer maar moest vanmorgen nog even wat doen.
Ik had dit ook gezien omdat excel het melde.
Maar ik dacht vraag het bij helpmij, misschien dat er een macro voor is, maar helaas.
Ik zal je raad opvolgen, het is iets meer werk, of ik laat het onder elkaar staan en dan is het geen probleem.

Bedankt voor het advies.

Prettige jaar wisseling, Hoornvan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan