• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik heb 10 kolommen naast elkaar met in iedere kolom informatie. In kolom "S" staat een datum. Nu wil ik op datum sorteren, de oudste datum bovenaan. Maar alle andere kolommen moeten ook veranderen. Per rij mag de informatie niet veranderen.
Als ik de opdracht "sorteren" gebruikt wordt allen de geselecteerde kolom gesorteerd en klopt de info per rij niet meer.

groetjes Henk

Ik heb 10 kolommen naast elkaar met in iedere kolom informatie. In kolom "S" staat een datum. Nu wil ik op datum sorteren, de oudste datum bovenaan. Maar alle andere kolommen moeten ook veranderen. Per rij mag de informatie niet veranderen.
Als ik de opdracht "sorteren" gebruikt wordt allen de geselecteerde kolom gesorteerd en klopt de info per rij niet meer.

groetjes Henk

Je methode van sorteren is juist, maar vooraleer Data > Sorteren te kiezen, moet je ALLE gegevens selecteren, niet enkel kolom S.

Was dat het probleem?

Wigi

Beste henk,

Als je tabel sluitend is, dat wil zeggen geen lege rijen bevat en geen lege kolommen, dan is het voldoende om in de tabel te gaan staan en dan via Data > Sorteren te gaansorteren. Excel herkent dan de hele tabel tot aan de eerste lege rij of de eerste lege kolom.

Groeten,

Richard

Dat was het probleem.
Voor de één een groot probleem, voor de ander een fluitje van een cent.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan