Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimeToTry

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Beste,

Voor mijn werk heb ik een programmatje gebouwd voor het inscannen van bestellingen. Nou wil ik graag een rapport maken waar alleen de bestellingen van één klant komt te staan. Wat ik nu krijg is mijn bestellingen gegroepeerd op klant maar alle klanten komen onder elkaar te staan.

Ik wil dus dat één klant op één pagina komt.

Het rapport heb ik gekoppeld aan een query waar ik wil aangeven welke klant deze moet selecteren. Maar als ik een klant in voer krijg ik alle bestellingen te zien met de ingevoerde klant als klantnaam bij elke bestelling. (voorbeeld02)

In de query heb ik dit aangegeven: "Klant: [geef Klantnaam op]" by veld

Wat moet ik er nog aan toevoegen zodat ik alleen de bestellingen van één geselecteerde klant zie?

Alvast bedankt!
TimeToTry

Bijlagen

• voorbeeld02.JPG
    voorbeeld02.JPG
    6,2 KB · Weergaven: 22
In de query mogen rustig alle klanten staan.
Maak een formuliertje waarop je de klant kunt selecteren.
Maak vervolgens met de wizard een knopje op dat formulier om het rapport te tonen.
Ga dan naar de code die voor dat knopje gegenereerd is.
De OpenReport methode die daar aangeroepen wordt geeft de mogelijkheid om een filter op te geven, dat moet je daar doen. In de help-functie van access voor de OpenReport methode is dit zeer uitgebreid beschreven.

Beste,

Wat moet ik precies in de programmeer code invullen zodat het rapport alleen de bestellingen van de geselecteerde klant laat zien.

Op het moment heb ik het volgende:

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, "Klant"

Waar "klant" de filternaam is. Als ik dit zo laat staan krijg ik het rapport geopend met nog steeds alle klanten.

Of moet ik nog iets in het rapport of formulier veranderen?

Alvast Bedankt!
TimeToTry

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan