• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Ik ben bezig met een kalender in excel
daar heb ik in excel een kolom gemaakt met de weken dus
17-5-2010
24-5-2010
enz
t/m 3-1 2011

i

ik wil de kollomen kunnen sorteren op maanden dus als ik op het pijltje omlaag druk dat ik kan kiezen uit maanden.
voor de duidelijkheid alles wat ?-6-2010 is wil ik naam juni geven enz
ook wil ik als ik eroverheen ga als opmerking welke week het is is er een mogelijkheid dat ik niet elke opmerking 1 voor 1 moet invullen?
graag uitleg stap voor stap
mvg

Laatst bewerkt:
Beste baws ;)

Heb je een voorbeeldbestandje ?

Kolommen met 1 L en 2 M'en :)

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
wat bedoel je daarmee snap er niks van ?

Beste baws ;)

Plaats uw bestandje hier, door op BEHEER BIJLAGEN te klikken en de instructies te volgen.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik heb even wat aanvulling voor je. De weeknummers gaan nu automatisch, de data's worden omgezet in maanden, sorteren moet ik even naar kijken als ik meer tijd heb. maar kijk anders of je wat met =vert.zoeken() wat kan doen.

doe er je voordeel mee. En anders zoek even naar eerdere voorbeelde in de forum. heb ik destijd ook gedaan :)

succes

Bijlagen

excel

de maanden kloppen niet als ik nu op a2 juli selecteer veranderd aleen a2 in juli voor de rest verandert er niks
toch bedankt voor je hulp met de namen van de maanden ingeven.
ik moet nog veel met excel oefenen dus ik begrijp niet alles mijn excuus daarvoor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan