• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
hallo mensen,

Wellicht nog een vraagje die al tot vervelens toe is gevraagd maar vind het niet in het zoeken, vandaar...

Is er iemand die mij kan zeggen hoe ik in een tabel met gegevens op een bepaald gegeven kan sorteren.
Zie begevoegd thumbnailtje
ik had graag volgende in verschillende tabellen gesorteerd gehad
in tabel 1 op gewonnen thuiswedstrijden
in tabel 2 op verloren thuis wedstrijden
in tabel 3 op gewonnen uit wedstrijden
in tabel 4 op verloren uit wedstrijden
in tabel 5 op gelijkspel thuiswedstrijden
in tabel 6 op gelijkspel uitwedstrijden
......

als ik een voorbeeld heb kan ik ze wel voor de rest zelf invullen ( denk ik toch :o )

alvast bedankt

Grts
Marc

Bijlagen

• vraag sorteren.PNG
    vraag sorteren.PNG
    25,5 KB · Weergaven: 55
Een Excelbestandje zou wel handiger zijn...
Je kunt de betreffende kolom selecteren en volgens afhankelijk van je Excelversie bepalen of je de betreffende lijst oplopend of aflopend wilt laten sorteren.
De gehele tabel wordt dan automatisch aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Gaat zo te zien over de Belgische voetbal competitie.
Ik denk dat je beter gebruik maakt van de functie RANG

Een Excelbestandje zou wel handiger zijn...
Je kunt de betreffende kolom selecteren en volgens afhankelijk van je Excelversie bepalen of je de betreffende lijst oplopend of aflopend wilt laten sorteren.
De gehele tabel wordt dan automatisch aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

de bedoeling is dat er in Tabblad in verschillende tabellen kan worden gekenen naar de stand van de ploegen.
en terwijl we dan toch bezig zijn ..... :o:o

bestaat er de mogelijkheid dat wanneer het bestand wordt opgestart dat er op een tabblad een macro wordt gedraaid die de speeldag automatisch overneemt en waarin de score kan worden ingevuld zodat deze ook wordt door gegezet naar de passende tabel?

bestand is te groot om op te laden 250kb ( 100kb toegelaten)
alvast bedankt voor de moeite tijd en energie,

Mvg
Marc

Gaat zo te zien over de Belgische voetbal competitie.
Ik denk dat je beter gebruik maakt van de functie RANG

Raymond

is idd Belgische competitie ( bestaan er dan nog andere ???? :d:d:P) hahahahahaha
en als ik gevonden heb hoe ik het klain genoeg krijg laad ik het hier op

grts
Marc

hallo,

heb er hier even het vereenvoudigd bestandje bijgehaald wordt nu misschien een stuk duidelijker.

het bestandje is gedownload maar tracht dit wat aan te passen zodat iedereen het kan gebruiken en een bron van informatie wordt.

Alvast bedankt voor de hulp

Grts
Marc

Bijlagen

Ik heb de thuiswedstrijden gedaan, let wel: er zijn er nogal wat die gelijk staan. Daar heb ik de andere gegevens voor gebruikt om een onderscheid te maken - hoe je dit zelf invult ....kijk maar, het ging om het idee. De formule staat in het blad "Hulp klassement C26 en is naar beneden door te trekken en is een MATRIX-formule dat betekend: Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. Voor D26 t/m V41 heb ik de simpele vert.zoeken formule gebruikt. Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag.

Succes,

Bijlagen

Ik heb de thuiswedstrijden gedaan, let wel: er zijn er nogal wat die gelijk staan. Daar heb ik de andere gegevens voor gebruikt om een onderscheid te maken - hoe je dit zelf invult ....kijk maar, het ging om het idee. De formule staat in het blad "Hulp klassement C26 en is naar beneden door te trekken en is een MATRIX-formule dat betekend: Afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. Voor D26 t/m V41 heb ik de simpele vert.zoeken formule gebruikt. Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag.

Succes,

Beste Martin,

Lijkt me niet te lukken in die ingewikkelde formule...
ook in jou voorbeeld neemt deze niet meer de ploegkleuren over in de kollom C
Wat me ook is opgevallen is dat in het klassement er niet meer georderd wordt van hoogste score naar laagste score ... deze staan door elkaar nu!
heb er op gezocht waar de fout zou kunnen liggen maar vind deze niet

Mijn excuses voor mijn onwetendheid maar in het motto al doende leert men luister ik graag naar verdere raad en advies :o :thumb:

alvast bedankt

grts
Marc

ook in jou voorbeeld neemt deze niet meer de ploegkleuren over in de kollom C
Wat me ook is opgevallen is dat in het klassement er niet meer georderd wordt van hoogste score naar laagste score ... deze staan door elkaar nu!

Beste Marc,

Een formule kan nooit de celopmaak overnemen, hier zou je of via vw-opmaak of via vba een oplossing voor moeten vinden (Zijn op helpmij.nl voldoende voorbeelden van die je kunt vinden met de zoefunctie in het forum)
Het klassement ben ik niet aangeweest en heb hier ook niets in veranderd, het enige wat ik heb moeten veranderen in jouw bestand is op blad "Hulpklassement" bereik E3:V18 omdat hier de gegevens uit een extern bestand gehaald werden ( [mijn pronostieken jpl 2010 2011.xlsx] ). Die koppeling heb ik verwijderd en de waardes teruggeplaatst.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan