• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandsmurf

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Hallo,

Nog de allerbeste wensen en een gezond 2012, mag nog.

Omdat ik eerder heel goed geholpen ben, weer een vraag over ecxel 2010.

Ik wil automatisch 7 kolommen sorteren van hoog naar laag, als ik een waarde in een kolom onder de reeds bestaande waardes invuld moet deze waarde automatisch op de juiste plaats gezet worden.
Ben al bezig geweest met macro opnemen maar dit werkt niet naar behoren, als ik een waarde ingeef en door middel van een sneltoets laat sorteren gaat het goed, bij een tweede invoer blijft de waarde op de ingevoerde plek staan.
Graag een tip of uitleg.

Alvast mijn dank,
Brandsmurf

Zonder xls vbtje zou ik zeggen dat je macro de sortering niet doet over het volledige bereik.

Beste popipipo,

Hier kan ik niet zoveel mee mijn kennis met excel is niet om naar huis te schrijven xls zeg me wel wat maar vbtje helemaal niets, als ik met macro opnemen, naam van de macro en daarna het gehele veld aangeef daarna data sorteren doe en op de stop toets druk en afsluit.
Als opnieuw naar het werkblad ga en een waarde in een lege cel plaatst, en met de sneltoets ga sorteren werkt het goed.
Als ik de zaak op sla en vervolgens weer opnieuw opent en weer een waardes ingeef blijven deze waardes vrolijk op de ingeven plek staan, er wordt dus bij de tweede keer ingeven niets gesorteerd.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Gr,Brandsmurf

xls zeg me wel wat maar vbtje helemaal niets,
xls vbtje is een afkorting voor een excel voorbeeld bestandje.
Dus plaats hier even het bestandje (zonder gevoelige informatie) wat je al hebt.
Dan kunnen we kijken waar het mis gaat.

In de link die ik plaatste staat een vbtje waar ik op 7 kolommen sorteer . Wil jij dit na iedere cell change moet je dit via een change event doen , kan je ook bepalen in welke range je dat wil met If Intersect of If NotIntersect .

Beste popipipo en trucker 10,
Ben er denk wel achter wat er mis is, als ik zoals beschreven een macro maakt werkt het perfect, alleen als ik de zaak wil opslaan krijg ik de melding "de volgende zaken kunnen niet worden opgeslagen in werkmappen zonder macro,s .VB project".
Dus de macro wordt niet opgeslagen, zal dus elke keer als ik wil sorteren met een macro deze steeds opnieuw moeten aanmaken.
Misschien is er een andere methode om automatisch 10 kolommen te sorteren???????.

In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Gr,Brandsmurf

Sla je bestandje op met macro , bij de keuze "ja" of "nee" volg je het pop up menu en selecteer werkman opslaan met macro's

Hoi Trucker10,

We zijn weer een stapje verder heb gedaan wat voorgesteld macro blijft behouden maar bij een paar keer openen en sluiten wordt alleen kolom A goed gesorteerd, de andere kolommen worden de kleine getallen boven aan gezet.
Dus alleen kolom A wordt goed gesorteerd de rest van de kolommen is een rommeltje.

Gr,Brandsmurf

Post een kopie van je bestandje of iets wat in de lijn ligt van wat je wil verkrijgen . Zonder voorbeeldje gaan we nog veel tekst schrijven . Ik kan nu direct niks testen daar ik vanaf de iPhone antwoord .

@tucker

Voorbeeldje schijnt moeilijk te zijn want ik vroeg er gisteren (#2) ook al om en nog steeds (inmmidels 4 maal om gevraagd ) niets gezien.

Beste popipipo@tucker, het niet toesturen is geen omwil weet niet of dit een meerwaarde heeft, maar wil best een voorbeeld sturen alleen en dat heb ik al gemeld voor jullie is een bestandje sturen gesneden koek maar voor mij een kapot gekrabbeld oor.

Graag enig uitleg.

Brandsmurf

Zo dat is lekker kort door de bocht, nogmaals ik wil best een bestandje sturen alleen weet nie hoe!!!!!!!!!!!, en wat.

Laatst bewerkt:
Wij stellen hier geen vraag , we willen je enkel helpen ;)
Klik op de paperclip , bij het nieuwe scherm rechts boven op toeveoegen , selecteer je bestandje door op bladeren te klikken , klik op upload en als het de max bytes niet overschrijd goef je enkel nog op reactie plaatsen te klikken .

Sub sorteren()
'
' sorteren Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+s
'
Range("A3:K31").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("TOTAAL").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("TOTAAL").Sort.SortFields.Add Key:=Range("A3"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:=xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("TOTAAL").Sort
.SetRange Range("A4:K31")
.Header = xlNo
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
End Sub

Vraag me niet hoe, maar is dit wat je bedoeld, sorry als ik jullie in het harnas jaag is zeker niet de bedoeling ben harstikke blij met de hulp ben alleen een groot ei vwb dit soort gedoe.
Je had het over een paperclip nou ik zie dat kreng nergens staan, zit in het scherm snel reageren en heb alleen een aantal hoofdletters, link toevoegen,plaatje toevoegen, video toevoegen.
Wat wel gelukt is is als ik het goed heb de vba van de macro, weet niet of je hier wat aan hebt.

Groet,

Neen, dat is niet wat trucker10 bedoelde maar wat je hebt is niet zo slecht maar niet echt universeel omdat opgenomen met de recorder.

Code:
Sub Sort()

'Sorteer sleutel instellen
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet 1").Sort.SortFields
        .Clear
        .Add Key:=Range("B:B"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
        .Add Key:=Range("C:C"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:=xlSortNormal
        .Add Key:=Range("E:E"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    End With

'Sorteren
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Sheet 1").Sort
        .SetRange Range(Range("A1"), Range("A1").End(xlDown).End(xlToRight))
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
End Sub
Dat heb ik ook gedaan, maar dan de code iets aangepast zodanig dat het nog werkt wanneer je rijen toevoegt aan de tabel.
Ik heb hier wel een sorteersleutel op kolommen B, C en E gezet met een bepaalde volgorde. Die zal je nog moeten aanpassen aan wat jij nodig hebt.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

In het venster waar je je bericht schrijft heb je op de bovenste rij icoontjes een paperclip, 3de laatste.
Wanneer je er op klikt kan je je Excel bestand uploaden zodanig dat we je file & code kunnen bekijken/aanpassen.
Spaart ons wat typwerk in het zelf aanmaken van een bestand :)

Hallo popipipo, trucker10, mcs51mc,

De lijst wordt langer, het kwartje is gevallen had op reageer op vraag moeten drukken daar staat inderdaad een paperclip.
Nog eens opnieuw in blad totaal worden de totaal standen van de avond geplaatst dor te sorteren moeten de hoogste waarden boven aankomen, dit ga dus niet goed, de eerste rij gaat goed maar als je het hele veld aanwijst wordt het een rommeltje.
Mijn vraag was is, is er een manier om automatisch het hele veld na ingeven van de totaal standen te sorteren.
Hoop dat de bijlage nu wel door komt.
In elk geval sorry voor de voorgeschiedenis.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan