• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste

Als ik op het knopje "Alfabetisch" klik wordt alles alfabetisch bovenaan mooi gesorteerd. Maar als ik volgens "functie" wil sorteren dan wordt alles onderaan gesorteerd. Ik zou graag hebben dat ook via knopje "functie" alles bovenaan gesorteerd wordt. ZIE BIJLAGE Bekijk bijlage Opvolging.xlsm

Met vriendelijke groet

Zanfa

Sorteren op kolom F.
Code:
 ActiveSheet.Range("A5").CurrentRegion.Sort Range("f5"), , , , , , , 1 'Sorteer Functie.

Beste

Bedankt voor uw oplossing. Mijn bedoeling is dat "Range E5" gesorteerd wordt,en niet "F5" want in het originele bestand zijn er formules voorzien en bepaalde gegevens worden automatisch ingevuld in kolom "E5". F5 wordt manueel ingevuld.

Mvg

Zanfa

Beste,

Maak dan een zo goed mogelijk voorbeeld ipv zo maar iets.

Probeer het eens zo:d

Edit obv van het eerste bestandje

Edit2 werkt ook met het tweede bestandje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@VenA,

Waar heb je de formules gelaten van kolom E.

typex:d

Is een beveiligd werkblad en dan vul je bij de onwaar wat onzinnigs in waardoor de sortering weer zou kunnen kloppen. Met VO de ongein verbergen en het lijkt net echt.:cool: Een cel met een formule met als resultaat 0 of "" blijft bovenaan staan in mijn testje. En daarom maar wat anders verzonnen.

Volgens mij is deze eigenlijk wel voldoende. Er even een frisse blik op geworpen.:d

Code:
Sub VenA()
With ActiveSheet
    .Unprotect "adam"
    .Range("A5:J" & Application.CountA(.Columns(2)) + 3).Sort [E5]
    .Protect "adam"
End With
End Sub

Beste Excel Experts

Jullie zijn SUPER. Alle codes werken perfect.:thumb::D:thumb:

Hartelijk bedankt

Status