• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Sorteren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

ik had een klein vraagje

ik heb best veel datums in een lijst staan
is het nu mogelijk dat als ik in A1 de week nummer zet dan hij dan vanaf A5 tot U9 automatisch de dichtbij datum op volgorder kan sorteren
alvast weer super bedankt

Bijlagen

Mogelijk zo als je Excel 365 hebt:
Code:
=SORTEREN.OP(H5:H9;A5:A9;1)
Maar je moet mij even toelichten hoe ik "Week 40" kan relateren aan het sorteren van kolom H.

Mogelijk zo.
Code:
=SORTEREN.OP(H5:H9;ISO.WEEKNUMMER(A5:A9))
@AlexCell was al eerder, maar ook ik heb geen idee hoe je cel A1 linkt aan kolom A die trouwens geen week 40 bevat.

Laatst bewerkt:
@HSV en @AlexCell

A5 TM F9 zijn data van onderhoud delen
deel nummer 121 ( in Kolom H ) is het dichtste bij Week 40 ( 28-9-2024 ) en verder
nu komt Deel nummer 125,nu dacht ik als je deze datum kan sorteren dat de andere cellen mee sorteren?

Misschien een andere vraag maar wel tot het zelfde sorteer vraag
is het mogelijk als er een datum in week 40 valt ( A5 tm F9 ) dat in kolom H de deel een kleur krijgt? die dan in die week valt

Alvast weer super bedankt

Ik snap het sorteren nog steeds niet, maar in bijlage heb ik voorwaardelijke opmaak zodanig ingesteld dat als er een weeknummer van een datum in bereik A5:F9 gelijk is aan die in A1, dan wordt de hele regel groen.

Bijlagen

@AlexCEL
Zoals ik zie kan ik deze uitbreiden en denk ik dat het misschien de oplossing is
ga het morgen uitwerken
Super bedankt

@AlexCEL

ik heb alles zo beetje ingevuld maar als er een cel een streepje heeft - dan ziet die de rest van de datums ook niet is dit op te lossen?

Alvast super bedankt

Bijlagen

Iets ingewikkelder, omdat ik de lijst eerst filter op "-" waarden in kolom A, daarna de lijst sorteer en dan met de index de gevraagde kolom weergeef.
Code:
=INDEX(SORTEREN(FILTER(A5:U10;A5:A10<>"-";""));;8)/CODE]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan