Hoi,
Weer even een vraag.
Is het volgende mogelijk in een sheet en zoja, hoe?:
Ik heb een soort van kasboek.
Hierin staat in een kolom Datum, een kolom Aantal, een kolom Prijs (per aantal), een kolom Vervoerprijs.
Nu zoek ik een mogelijkheid om te sorteren zoals bijv. in Outlook.
Als ik op de kolom Datum klik dat er dan gesorteerd wordt op datum, klik ik op Aantal dan moet er gesorteerd op Aantal, etc.
Ik weet dat het kan middels de optie Data>Sorteren, maar dat vind ik te omslachtig en anderen zouden zo eea. kunnen ruineren. Ik wil graag met knoppen werken.
Dus heb ik denk ik iets met vb (visual basic) nodig en tja, daar heb ik geen ervaring mee..
Kan iemand mij dit uitleggen?
Groetjes Maaike
Weer even een vraag.
Is het volgende mogelijk in een sheet en zoja, hoe?:
Ik heb een soort van kasboek.
Hierin staat in een kolom Datum, een kolom Aantal, een kolom Prijs (per aantal), een kolom Vervoerprijs.
Nu zoek ik een mogelijkheid om te sorteren zoals bijv. in Outlook.
Als ik op de kolom Datum klik dat er dan gesorteerd wordt op datum, klik ik op Aantal dan moet er gesorteerd op Aantal, etc.
Ik weet dat het kan middels de optie Data>Sorteren, maar dat vind ik te omslachtig en anderen zouden zo eea. kunnen ruineren. Ik wil graag met knoppen werken.
Dus heb ik denk ik iets met vb (visual basic) nodig en tja, daar heb ik geen ervaring mee..
Kan iemand mij dit uitleggen?
Groetjes Maaike