• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sortering niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJH

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Hallo,

Ik heb een excelblad gekregen met bedrijfsgegevens en in kolom A staat het bedrijfsnummer. Deze nummer lopen van 1 tot 9999. Wanneer ik nu ga sorteren op kolom A gebeurt er wat raars: ik krijg een sortering van 1, 100, 1000, 1001 etc., daarna pas alles wat met een 2 begint enzovoort. Ik wil natuurlijk 1, 2, 3 etc. krijgen.

Weet iemand hoe dit kan of wat er met dit excelblad (of mijn sorteervaardigheid) aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?

Dank voor de hulp alvast...

Groet,

Pieter

Heb ook even een kolom gemaakt met diverse nummers erin, als ik dan met de functie "oplopend sorteren" deze kolom aanwijs, dan loopt alles van 1, 2, 3, 4, ...enz.

Misschien dat het aan de eigenschap van de cellen ligt of omdat hier eventueel een formule in gebruikt wordt.

Voeg anders even een stuk bij een bericht toe, dan kunnen we er even wat beter naar kijken.

De oorzaak is dat het geen getallen zijn maar jou cijfers worden weergegeven als tekst

Hoi Pieter,

De oplossing van Visiplan is goed als het om getallen gaat. Ik denk echter dat de getallen ingevoerd zijn als tekst en dan werkt sorteren niet goed.

Wat je moet doen is of de (tekst)getallen omzetten naar echte getallen (zet een 1 ergens in het spreadsheet, kopieer deze waarde, blok het (tekst)getallenbereik af en plakken speciaal, bewerking vermenigvuldiging).

Jeroen

Het probleem is inmiddels opgelost! Het was idd iets met celopmaak...

Dank voor de hulp!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan