Sos

Status
Niet open voor verdere reacties.

voogigg

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Wie kan mij helpen?????????

Sinds paar dagen heb ik last waarschijnlijk van een virus.

Ik gebruik Firefox.
Als ik een nieuwe pagina wil openen ,of ik surf gewoon,krijg ik een blanco pagina,en de pc zit vast.
En ook als ik de muis niet voor enkele min.aanraak,dan zit de pc vast.

Ik heb met merdere virusscans gescand en ook met hitmanpro.
resultaat:
Trojan .BAT.Zapchast
Worm P2P

Maar ik kan ze niet verwijderen.En ik denk dat nog meer virussen er in zitten.

Dank je

Marjolaine

Als je denkt nog meer rommel te hebben dan zou ik TheCleaner maar downloaden en ook op trojans scannen.

En deze is de eerste dertig dagen gratis maar wel heel goed.
Haalt meer weg dan de gebruikelijke scanners.

Is dat ook diegene waarvan je je rot schrikt als er iets gevonden wordt?

Geplaatst door Elisa

deze is met dat zwaailicht:cool:

Was Ewido niet gratis? Volgens mij was er ook een gratis versie, die had dan alleen geen resident shield...

Geplaatst door Elisa
Huh? Nog nooit gehoord dat mensen zich rot schrikken van Ewido.

Als het om het verwijderen van trojans en wormen gaat, presteert Ewido echt uitzonderlijk goed. TheCleaner stelt weinig voor, heb ik gemerkt.

Geplaatst door Systemizer X100
Was Ewido niet gratis? Volgens mij was er ook een gratis versie, die had dan alleen geen resident shield...

Klopt. Je kunt deze versie downloaden. Na veertien dagen vervallen de extra features van de Plus versie, zoals de real-time bescherming. Maar als het alleen om het verwijderen van ellende gaat, is die gratis versie voldoende.

Geplaatst door buffy

Klopt. Je kunt deze versie downloaden. Na veertien dagen vervallen de extra features van de Plus versie, zoals de real-time bescherming. Maar als het alleen om het verwijderen van ellende gaat, is die gratis versie voldoende.

Dacht ik al :D

Klopt. Je kunt deze versie downloaden
Dan neem ik die ook.
Er is er echt eentje waarbij je werkelijk verstijfd op je stoel zit. Waarschijnlijk Tauscan.

Geplaatst door buffy

Huh? Nog nooit gehoord dat mensen zich rot schrikken van Ewido.

Als het om het verwijderen van trojans en wormen gaat, presteert Ewido echt uitzonderlijk goed. TheCleaner stelt weinig voor, heb ik gemerkt.

is het dan verstandig om dat programma te instaleren en op de achtergrond mee te laten draaien?
ik heb als beveiligingssoftware norton2005 en een firewaal van zonealarm pro 6.06.
heeft het dan wel zin om dat programma mee te laten op mijn pc?
oftewel, heeft het nut voor mij?

Ik heb alle virusscans wat jullie gezegd hebben geprobeerd,maar helaas.
Het probleem blijft.
Ik heb twee problemen en ik weet niet wat het is.Virus,spyware of wat.
Als ik de pc niet voor een tijdje aanraak(ongeveer 2 min) en ik raak de muis weer aan dan zit het vast.
En als ik van een venster naar een andere wil,dan krijg ik een en blanco pagina en zit het 15 min vast.

Je zult toch minimaal moeten weten welk programma iets heeft gevonden.

Heb je met die Ewido-scan wat gevonden?
Zo ja dan kan het wel eens zijn dat die trojan ook in restore zit. Dan blijft Ewido n.l. verwijderen en je besmet steeds weer opnieuw de pc.

Daarvoor moet je systeemherstel uitschakelen.
Afsluiten/opstarten en in de veilige modus opnieuw scannen met Ewido.
Als het goed is wordt er nu niets meer gevonden.

Mocht je dit moeten doen vergeet dan niet systeemherstel weer in te schakelen na afloop.

Geplaatst door Elisa
Heb je met die Ewido-scan wat gevonden?
Zo ja dan kan het wel eens zijn dat die trojan ook in restore zit. Dan blijft Ewido n.l. verwijderen en je besmet steeds weer opnieuw de pc.
Nee hoor, Ewido verwijdert besmette bestanden uit de restore map heel netjes. Die kunnen dan ook niet meer terugkomen.

Nog steeds problemen in haar pc, waarvan ik verwacht dat dit een overblijfsel is van een virus of spyware.
Topic

@ Buffy, dat scheelt iemand anders ook scanwerk.

@ Paul :D :D het lijkt de ringlijn wel :D Ik heb het begin maar niet opgezocht.

Jullie praten tussen jullie maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Ewido heeft wel trojan in restore gevonden,en ik heb ze wel verwijderd.
Maar het blijk me niet genoeg zijn.

Ik heb hulp nodig!

Geplaatst door goldvinger
s het dan verstandig om dat programma te instaleren en op de achtergrond mee te laten draaien?
ik heb als beveiligingssoftware norton2005 en een firewaal van zonealarm pro 6.06.
heeft het dan wel zin om dat programma mee te laten op mijn pc?
oftewel, heeft het nut voor mij?

Tja, dat hangt vooral van jouw eigen surfgedrag af. Gebruik je Firefox of Opera in plaats van Internet Explorer, heb je SpywareBlaster geïnstalleerd en gebruik je je gezonde verstand bij het internetten, dan heb je de real-time protectie van Ewido niet nodig. Hang je voortdurend met IE rond op sites met warez/cracks of sites met schaars of niet geklede dames en/of heren, schaf de full versie van Ewido dan maar snel aan. Alhoewel, zolang je in een dergelijk surfgedrag volhardt zal geen enkel programma je echt helpen. Je kunt veel doen om infecties te voorkomen. Hier kun je daar het één en ander over lezen. Maar het belangrijkste is en blijft dat je zelf even nadenkt voordat je een site bezoekt of een link aanklikt.

Geplaatst door voogigg
Jullie praten tussen jullie maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Ewido heeft wel trojan in restore gevonden,en ik heb ze wel verwijderd.
Maar het blijk me niet genoeg zijn.

Ik heb hulp nodig!

Welke problemen heb je nu dan nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan