Sound Blaster Live! Value

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik had hier nog een Sound Blaster Live! Value kaart liggen, en ik dacht misschien kan ik hem in mijn PC stoppen. (Drivers al gevonden) Maar mijn vraag is nu, wat is beter? Onboard (Realtek HD Audio) of deze Sound Blaster kaart?

Dat laatste, want die soundblaster live is al een oudje en volgens mij ondersteund die ook geen 24bit.
De kaarten van tegenwoordig wel en die kunnen dan weer beter zijn dan de onboard kaarten.

Veel gamers gebruiken een aparte geluidskaart en natuurlijk ook de audio gekken.

Het is trouwens de Sound Blaster Live! 1024 Digital. Ik weet niet of dit verschil maakt.

Ik zou zelf kiezen voor de soundblaster.
Niet zozeer voor het verschil in geluid(bij normaal gebruik hoor je dat toch niet)alswel voor het uitgebreide software pakket wat je kan downen op de site van creative.
dit zijn dan oa een muziek organizer,EAX console etc etc.

Ik heb het softwarepakket en is zeer uitgebreid inderdaad. De geluidskwaliteit is volgens mij misschien zelfs beter als de Onboard. Vooral bij gaming merk ik dit aangezien daar EAX wordt gebruikt.

Als de game een eax functie in het menu heeft zitten ja dan.....
(en dan kan je de keuze voor welke kaart nu wel zelf invullen;))

Btw: afhankelijk van welke versie SB je hebt heb je idd een 16b of 24b zoals eerder al geopeerd dooor een medehelpmij'r.
Maar ook daar moet je je maar niet te druk om maken.

Oke, dat is dan mooi om te weten. Hij zat in een oude Dell en heb hem daar uit gehaald. Op de CD met drivers stond dat het de Digital 1024 versie betrof. Ik dacht, die moet ik hebben. Ben altijd een fan geweest van Creative, mooie producten altijd.

Zijn allemaal topkaartjes, tweedehands te koop voor nog geen tientje. Top deal heb je daarmee.

2003 Kwamen ze uit, weet ik niet zeker. Is inderdaad een oudje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan