Sound input / headset bug

Status
Niet open voor verdere reacties.

danebat

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo helpmij leden,

ik heb al een tijdje een headset die het eerst gewoon normaal deed. Maar nu, wat mij pas is opgevallen is dat waneer ik het stekkertje helemaal in de input doe dat ik geen xfire en webbrowser sounds hoor, wat ik wel hoor is Sommigen .wav's en mp3's. Waneer ik het stekkertje ietsjes los draai hoor ik alles behalve die "Sommigen .wav's en mp3's" dus die hoor ik dan juist weer niet :S

Ik zou graag willen weten hoe dit komt en hoe het probleem op te lossen is.

m.v.g Danebat.

Er zit een los contact in de plug (goed op te lossen) of in de bus (vervelender). Hierdoor maak je zgn. 'tegenfase', waardoor je uitdoving krijgt.

Waar steek je die stekker in? Direkt in de computer, laptop, voor/achterkant? Probeer de headset eens op een andere computer, dan zie je of het aan de bus of aan de plug ligt.

Er zit een los contact in de plug (goed op te lossen) of in de bus (vervelender). Hierdoor maak je zgn. 'tegenfase', waardoor je uitdoving krijgt.

Waar steek je die stekker in? Direkt in de computer, laptop, voor/achterkant? Probeer de headset eens op een andere computer, dan zie je of het aan de bus of aan de plug ligt.

ik heb er 2 aan de voorkant met een klepje: roze en groen nou ik doe dus gewoon roze in roze en groen in groen :P wat ook vaag was dat als ik de roze eruit haalde of beetje los maakte deed het ook iets met mijn geluid :S terwijl roze de mic is...

Laatst bewerkt:
Ja, het zit daar aan de voorkant niet goed. Je kunt de headset even proberen aan de achterkant, en kijken of dat goed klinkt. Anders zit het probleem dus bij de headset.
Als het aan de voorkant zit kun je niet veel doen. Misschien kun je er iets aan solderen, maar beter monteer je een nieuw frontpanel, indien mogelijk.
Dan sluit je tussen frontpanel en headset een kort kabeltje van 2x minijack man->vrouw aan, en daar prik je voortaan je headset in. Het korte kabeltje laat je altijd zitten.. Dan krijg je dit probleem niet nog eens. Als je het frontpanel niet kunt vervangen, kun je het korte kabeltje aan de achterkant gebruiken.

Ja, het zit daar aan de voorkant niet goed. Je kunt de headset even proberen aan de achterkant, en kijken of dat goed klinkt. Anders zit het probleem dus bij de headset.
Als het aan de voorkant zit kun je niet veel doen. Misschien kun je er iets aan solderen, maar beter monteer je een nieuw frontpanel, indien mogelijk.
Dan sluit je tussen frontpanel en headset een kort kabeltje van 2x minijack man->vrouw aan, en daar prik je voortaan je headset in. Het korte kabeltje laat je altijd zitten.. Dan krijg je dit probleem niet nog eens. Als je het frontpanel niet kunt vervangen, kun je het korte kabeltje aan de achterkant gebruiken.
ik heb er 2 aan de voorkant en 2 aan de 8er kant maar het probleem is dus dat hij het wel heeft gedaan en idd mn headset is nogal dood overal plakband XD, ik koop wel een nieuwe en laat wat horen :)

OK ik heb een nieuwe headset, en ik heb er geen last meer van. thanks btw voor julie comments.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan