Soundbar zonder extra AB gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo allen,

Situatie is als volgt.
Samsung Smart TV (waardeloos geluid) waarvoor ik een Sony Soundbar heb aangeschaft en optisch heb aangesloten. Interne speakers uit en extern geselecteerd en nu prachtig geluid.
Verder een decoder van KPN welke ook over een optische uitgang beschikt.
Probleem is dat ik bij het aanpassen van het volume ik steeds de losse AB van de Soundbar moet hebben. Normaal gebruik ik de KPN AB voor TV en decoder en had ik dus één AB. Omdat ik ook nog een aparte AB heb voor de smart functies op de TV zit ik nu weer met drie AB's.

Is hier nou geen oplossing voor ?
Zelf kwam het in mij op om de soundbar aan te sluiten op de decoder maar ik ga ervan uit dat dat weinig zin heeft omdat ik daar normaal gesproken ook het volume niet mee regel.
Universele AB ? Dan moet hij op de Soundbar werken, op de TV inclusief Smart functies en de decoder aan kunnen sturen inclusief het KPN menu.

Iemand raad ?

Als je de soundbar aansluit op de tv alleen, dan stuurt de KPN het geluid naar de Tv, welke het doorstuurt naar je soundbar. Tv zelf stuurt het rechtstreeks door. Dan kan je met de AB van je tv het volume toch regelen?

Ik kan met de AB van KPN alleen het volume van de interne speakers regelen. Niet de speakers die aangesloten zijn via de optische uitgang.

En als je de soundbar op de KPN aansluit en je gebruikt de volume knoppen, welk volume wordt dan aangepast?

Nog niet geprobeerd, dat staat in mijn eerste bericht. Vermoedelijk het volume van de TV denk ik.
Toch maar even proberen van de week, dit is ook irritant :confused:

Kijk eens in de manual, met sommige AB's van Samsung kan ook je aangesloten media apparatuur bedienen, afhankelijk welk apparaat.
Bij mij werkt de Sony Blue=ray HCS met de Samsung AB van de tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan