SoundBlaster Live! CT4830

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitroray

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hallo allemaal!

Ik heb veel problemen gehad met mijn onboard geluidskaart van Realtek en besloot daarom een PCI geluidskaartje erin te steken, maar de drivers willen niet werken onder Windows 7 x64.. Iemand een idee?

PS: Onboard staat uit in de BIOS. Windows herkent hem als een MultiMedia Controller maar hij werkt niet, ook herkent Windows hem als een PCI invoer apparaat...

Het is een SoundBlaster Live! CT4830.

Met vriendelijke groet,

Ray

Het lijkt er op dat deze kaart niet ondersteund wordt door Windows 7 64bit.
De beste oplossing is het aanschaffen van een nieuwe geluidskaart.
Sweex heeft al prima kaarten met een realtek chipset rond de €10.

Het gaat daar zeer waarschijnlijk om een 32-bits systeem, dan zou je nog een windows 2000/xp driver kunnen proberen.
Echter en is geen 64 bits driver van deze kaart, en daarom zal het niet gaan lukken op je systeem.

Is er een universele oplossing? Echt jammer anders.. maarja bedankt voor de hulp in ieder geval! :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft helaas niet gewerkt :(
Er stond geen Creative in het lijstje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er was trouwens toch ook een soort van software pakket waar je Windows door kan laten zoeken voor drivers? Ik herinner mij dit nog, dat ik een map had gedownload met superveel drivers erin.

Weet alleen niet zo snel hoe meer...

Er zijn idd driver pakketen te krijgen.
Echter zijn er nooit 64bits drivers gemaakt voor deze kaart.

Je probeert een product uit 1999 te installeren op een besturingssyteem uit 2009, 10 jaar is een erg lange tijd in computerland.

Mocht je de kaart ooit aan de praat krijgen dan zal dit zeer waarschijnlijk een negatieve invloed hebben op de stabiliteit van je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan