Soundcard installatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Hallo,

Net een nieuwe soundcard ingebouwd en daarna geprobeerd deze te installeren. Ik geef dan het commando om de drivers en alle andere applicaties te installeren, hij werkt het af, maar elke keer met het opstarten van de computer, komt het installatie scherm weer tevoorschijn. Hij vraagt dan om weer te installeren. Ik krijg de card ook niet aan de praat. Ik werk met Windows XP pro

Heeft iemand een advies?

Hoi, heb je eerst de oude kaart drivers weggehaalt?

Dat kan je via configuratiescherm>software proberen of in Apparaatbeheer "installatie ongedaan maken".

Het is vervelend, maar omdat ik Sound On Board heb, staan er allerlei kreten in mijn apparaatbeheer en ik weet niet welke ik moet uitschakelen. Kan het kwaad wanneer ik ze stuk voor stuk uitschakel? Op het gebied van hardware ben ik nogal dom!

Probeer eerst even je sound on board in het bios uit zetten als je een losse kaart installeerd, misschien helpt dat.

verplaatst naar > geluidskaarten.

Geplaatst door AB 58
Probeer eerst even je sound on board in het bios uit zetten als je een losse kaart installeerd, misschien helpt dat.

Moet er wel sprake zijn van een onboard geluidskaart. Niet iedereen heeft dat.

Moet er wel sprake zijn van een onboard geluidskaart. Niet iedereen heeft dat.

Hoe kan ik dat zien Tibor?

Als je er op de achterzijde aansluitingen zijn voor een speakerset en microfoon (en een line-in) en je hebt geen aparte geluidskaart, dan heb je een onboard-geluidskaart. Die kun je dan in het BIOS uitzetten.

Blackscheep je zegt zelf dat je sound on board hebt en dat er daarom in apparaat beheer zoveel drivers staan en nu vraag je hoe je kunt zien of je sound on board hebt?? nou ja Kijk gewoon in je bios of je dat daar tegenkomt zoniet dan heb je het ook niet zoja schakel het dan uit (soms helpt dat)

Geplaatst door AB 58
Blackscheep je zegt zelf dat je sound on board hebt

Niet gezien... :thumb:

Blacksheep, zet in het BIOS eerst de geluidskaart uit, als Windows meewerkt krijg je daarna uitroeptekens in apparaatbeheer bij de diverse onderdelen, die kun je dan verwijderen. Daarna de nieuwe kaart installeren.

Dankzij jullie hulp is het gelukt. Papa Mod heeft me verteld dat ik de BIOS in moest, nu als je me alle wereldrecords hardweglopen wilt laten zetten, moet je mij de BIOS in laten duiken. Maar goed, ik denk als Tibor het zegt, zal het wel zo zijn :p en ja hoor. Ik kon het geheel in de BIOS desablen en draai nu prachtige muziek op mijn computer. Nogmaals dank iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan