SP 1 download

Status
Niet open voor verdere reacties.

biaram

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Ik heb op mijn PC's meerder partities, nu zie ik op mijjn partitie van mijn foto's
een mapje staan genaamd SP1 daaronder zit weer een mapje update en daarin zit weer
Sp.custum.dll en update setup voor Windows service pack. Kan ik deze gehele SP1 map ergens heen slepen deze hoort nl niet op deze partitie thuis.

Ik weet overigens niet of ik dit onderwerp op de juiste plek heb gepost.

Eerst verplaatsen is inderdaad veiliger als meteen deleten.
Er is een veelheid aan overgebleven installatie mappen en bestanden van servicepacks op computers. Soms de installatiebestanden, soms afgebroken installaties maar heel vaak de bestanden waarmee je die updates of hotfixes weer ongedaan kunt maken. Niet altijd is er even gemakkelijk toegang zodat je ze dan niet kunt verwijderen vanuit verkenner. Er is op basis van deze gegevens, door mij, geen éénduidig antwoord te geven. Die bestanden zouden volgens mij in een heel andere map moeten staan. Een map met een bestandsnaam als: 9470bb12e8a4f3447657236478e41c5. Deze map kan inderdaad in een andere partitie gemaakt worden. Volgens mij is het veilig om deze te verwijderen. Zeker om het te verplaatsen. Zelfs wanneer je geen toegang krijgt. Echter.... Lees de informatie van Microsoft over wat je van SP1 kunt verwijderen en wat niet. Bovendien staat op hun site wat je moet doen om SP1 ongedaan te maken. Dit is het adres: http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;329260&x=13&y=15

Waar kan ik deze het beste naar toe verplaatsen? Naar de C schijf en dan onder Windows?
Volgens de Windows site kan ik het mapje het beste niet verwijderen omdat ik na de installatie nog andere programma's heb geïnstalleerd. Het is trouwens logisch dat hij het onder deze partitiie heeft geplaatst. Deze partitie was nl nog helemaal vrij. En hij kiest de partitie met de meeste ruimte.

Alleen hernoemen is al genoeg om uit te vinden of het verschil maakt. Verplaats het maar naar een nieuwe map die je backup noemt. Je hebt de site niet goed gelezen, hier staat dat je het hele servicepack niet moet verwijderen omdat nieuw geïnstalleerde programma's daarvan afhankelijk kunnen zijn. Er is ook te lezen dat SP1 twee mappen maakt in jou Windows map. Verder is er een map met tijdelijke inhoud precies zoals jij deze beschrijft alleen dan in een map met een naam van twintig willekeurige tekens. Er staat dat je deze map kunt weghalen als die blijft staan. Geen probleem dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan