Sp 2...wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb nog steeds SP2 in de wacht staan...maar door de vele slechte berichten, heb ik het tot nu toe nooit aangedurft om hem te instaleren.
Nu vraag ik mij af of het nu wel veilig is om het te doen...hoe groot is de kans dat mijn pctje op hol slaat?

En waar moet ik opletten bij het instaleren ervan?

Ik heb Spybot, ad-aware en NAV net allemaal laten draaien.
Verder draait ZA alijd mee op de achter grond.

IK heb wel eens gelezen dat je bepaalde programma`s beter uit kon zetten met ht instaleren van SP 2
Moet dat echt, en zo ja...welke programma`s dan?

En ik heb ook gelezen dat er in sp2 standaard een anti spyware programma zit, hoef ik ZA dan niet meer te gebruiken?

Wie kan mijn vragen beantwoorden?

Alvast bedankt

gewoon doen, kans dat er iets geks gebeurt is niet groot. of je moet wel erg veel pech hebben ;)

idd, gewoon installeren! Met spybot en ad-aware zal nix gebeuren, misschien dat je nav wel opnieuw moet installeren (of een update voor sp2).

Ik heb geen programma's uitgezet toen ik sp2 ging installeren en alles werkt nog prima.

In sp2 zit een standaard firewall ingebouwd maar als je zonealarm hebt zou ik die gewoon blijven gebruiken en de sp2firewall uitzetten.

Na schijfopruiming - scannen/verwijderen spyware - en defragmenteren heb ik alle oude herstelpunten weggedaan en 1 nieuwe aangemaakt. Omdat ik de update van sp2 al binnen had heb ik vervolgens de verbinding met internet verbroken. Daarna Norton IS en virusscanner uitgeschakeld. Daarna sp2 geinstalleerd en de daarin opgenomen firewal uitgeschakeld.
Daarna Norton IS en Virsuscanner weer ingeschakeld en verbinding gemaakt mwet internet. Ik heb totaal geen problemen gehad. Bovenstaande heb ik uitgevoerd op advies van het artikel in computer idee.

Laatst bewerkt:
Je kan er alleen maar op vooruit gaan om SP2 te installeren. Zeker wat betreft veilig internetten. Heb SP2 tot heden zonder problemen kunnen gebruiken. Natuurlijk moet je er effe aan wennen, en er zullen vaker wat momenten zijn dat er iets onverwacht op je scherm verschijnt. Lees dan de aanwijzigingen goed door, en ga dan niet zomaar iets aanklikken. Zo leer je SP2 beter kennen.

Advies om zo SP2 te installeren:

1 --> Back-Up je gegevens.
2 --> Begin met een schone installatie Xp.
3 --> Zet eerst interne Firewall aan en ga dan pas op het internet.
4 --> Ga naar Windows Update en installeer SP2.
5 --> Installeer Virusscanner.
6 --> installeer je Software een voor een en let op conflicten!

Succes :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan