sp1 wel geinstalleerd, maar staat niet bij os. En geen update dus van windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

anjaatje

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
op mijn dochter dr pc kregen we maar geen melding van windows 10. Bij de updates zagen we dat servicepack 1 steeds mislukte met installeren. En dan krijg je dus ook geen windows 10. Via internet allerlei oplossingen geprobeerd maar niets hielp. Dan maar een clean installatie. gelijk alle updates erop en in de update geschiedenis staat inderdaad servicepack1 voltooid! Maar als ik rechtsklik op deze computer en dan naar eigenschappen ga, staat daar alleen maar windows 7! Dus nog steeds geen update naar 10! Wie weet raad!

Waar gekeken?
Configuratiescherm, systeem en beveiliging , dan systeem en dan links bovenin?

Wat zegt winver ?
Verder: Draai zeker ook even SURS (kan lang duren!)
Voor 32-bits Windows 7: hier

Tijs.

Uitvoeren via invullen in het Uitvoeren vakje: [Windows-toets]r toetscombinatie
Hint: Het staat voor Windows Version...

Tijs.

Waarom beschik ik niet over de upgrade notificatie in mijn taakbalk?
De “Download Windows 10” app is beschikbaar op de meeste pc’s met Windows 7 Service Pack 1 (SP1) en Windows 8.1 Update. In de volgende gevallen zie je geen notificatie:

• Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update is niet op je apparaat geïnstalleerd. Wil je controleren welke Windows-versie je hebt? Kijk hier hoe dat moet.
• Je hebt een zakelijke versie van Windows, deze vormt geen onderdeel van dit aanbod
• Automatische updates van Windows is niet op je apparaat geactiveerd
• Jouw apparaat voldoet niet aan de minimum systeemvereisten
• Jouw apparaat is niet op internet aangesloten
• Jouw apparaat is lid van een domein
• Jouw apparaat komt wel in aanmerking, maar we werken nog aan updates die de prestaties van het apparaat zullen verbeteren, zoals een nieuw stuurprogramma

Lees ook:

In de “Download Windows 10” app geven we je de mogelijkheid om reeds te testen welke applicaties zullen werken of opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Wanneer je Windows 7 SP1 of Windows 8.1 geïnstalleerd hebt, dan kun je upgraden naar Windows 10. Is dit niet het geval, en heb je Windows 7 of Windows 8? Dan raden we je aan eerst te updaten naar Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 Update. Dit kan via Windows Update. Zo kun je ook gemakkelijk upgraden via de automatische download. Wil je controleren welke Windows-versie je hebt? Kijk hier hoe dat moet.

Indien je niet bijwerkt naar Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 Update dan kun je enkel je instellingen, persoonlijke bestanden en de meeste apps behouden via een media installatie zoals een USB of een DVD die ook binnenkort beschikbaar wordt gesteld.

Bron: blogs.microsoft.nl

Je kunt hier Windows 10 downloaden en een opstartbare USB : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Let op welke versie! 32 / 64 bit

Je hebt een USB nodig van minimaal 4 GB.
Lees op de website de instructies goed door.

Zorg dat al je gegevens / bestanden enz veilig ergens anders opgeslagen zijn!!

Let op: eerst bijwerken / update (juiste term vergeten).

Later kun je met dezelfde USB een schone installatie doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@TigoGP: De vraag is waarom de installatie van Sp1 van W7 niet lukt (of niet getoond wordt als geslaagd), heeft niets te maken met waar de W10 upgrade vandaan moet/kan komen!

Tijs.

@dnties

Je hebt gelijk, maar begrijp je ook niet helemaal.
Wat maakt het uit dat sp1 onzichtbaar blijft, als je toch Windows 10 wilt installeren (dit kan dus kan zonder sp1 op Windows 7)

Ook kopje 2 vermeldt hetzelfde:
[...]Wanneer je Windows 7 SP1 of Windows 8.1 geïnstalleerd hebt, dan kun je upgraden naar Windows 10. Is dit niet het geval, en heb je Windows 7 of Windows 8? Dan raden we je aan eerst te updaten naar Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 Update.[...]

Oftewel: de eisen blijven gelijk: W7 met Sp1 of W8.1.
W8 en W7 kunnen niet upgraden.

Er staat verder (maar dan is het geen echte (volledige) upgrade meer en bovendien heb je dan een extern medium nodig ipv. dat je het gewoon kunt downloaden en dan upgraden):
Indien je niet bijwerkt naar Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 Update dan kun je enkel je instellingen, persoonlijke bestanden en de meeste apps behouden via een media installatie zoals een USB of een DVD die ook binnenkort beschikbaar wordt gesteld.

Tel hier nog bij dat als je pc al niet naar SP1 wil van W7, dat de kansen dat de W10 updates zonder problemen installeren natuurlijk kleiner is dan als SP1 wél succesvol is geïnstalleerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties

De onderste zin in je eigen bericht, laat zien dat een upgrade wel degelijk mogelijk is, echter niet via de updateservice rechts onderin met het vlaggetje, maar met een media installatie met USB of DVD.
Deze kun je dus zelf ook maken, vooral handig als je er veel meer gaat doen: hoef je niet elke keer weer die hele bult data te downloaden.

Echter wordt er aangeraden te updaten naar sp1.
Aanraden is geen vereiste...

Anjaatje: gewoon die usb of dvd aanmaken volgens de berichten hierboven.
1. je hebt niets te verliezen
2. het werkt volgens Microsoft

Als het gelukt is laat je het dnties maar even weten.

succes

TipoGP: Prachtig, ga jij een upgrade-gok wagen als je zelfs SP1 niet geïnstalleerd krijgt?
Ik ken je verder niet, maar blijkbaar is 25% kans op een goede afloop voor jou goed genoeg.

Ik besteed verder geen tijd/postings meer aan deze discussie: Mijn mening is bekend en die van Microsoft ook.

Tijs.

Ik was ook niet meer van plan te reageren, echter begrijp ik werkelijk niet waarom dnties zo denigrerend reageert.

Beste anjaatje, laat je horen hoe het is afgelopen?
Ik heb mijn post met de beste bedoelingen geplaatst (komen af website Microsoft) (bron)en hoop dat je er wat aan hebt gehad.
Lees ook helemaal onderaan: "Waarom beschik ik niet over de upgrade notificatie in mijn taakbalk"

Nou in winver heb ik geen sp1. surs zegt dat alles goed is. heb windows 10 extern gevonden ( wel officieel) is de hele avond bezig geweest en is ook geinstalleerd, alleen ziet alles er nu uit of het veilige modus is. Ook kan ik de tegels in start niet verwijderen wat bij mijn en mijn zoons computer wel kan. wat is er toch mis? ( O ja ik ben blij met alle hulp en oplossingen hoor, allemaal bedankt voor het reageren)

Heb je Windows 10 ge-upgrade met de opstartbare USB of DVD?

Controleer even of Windows geactiveerd is, zo niet doe dat dan.
(configuratie - systeem)

Versie 7 upgraden zonder SP1 was alleen bedoeld, om je geregistreerd te hebben als Windows 10 gebruiker.
Bij het activeren van Windows 10 is dat nu dus gelukt, en kun je de ellende van sp1 op Windows 7 achter je laten.

Nu kun je dus een schone installatie met Windows 10 doen, weer mbv de USB / DVD.

Zoek even goed op de website van Windows 10 hoe je een schone installatie doet.
Even uit het hoofd moet je kiezen voor 'aangepaste instellingen' of zoiets.

Hierbij krijg je ook de mogelijkheid de Harddisk te formatteren.

Dit betekend dus een compleet nieuw systeem, waarbij ook je gegevens / instellingen weg zijn.

Hallo, bedankt allemaal. Ik heb windows 7 terug gezet op dochters pc. Laat het hier maar even bij. heb een jaar de tijd. Mijn eigen pc ook terug gezet, vind 7 sneller en makkelijker. Geen wachtwoord, geen bemoeienis van wat wel en niet mag van microsoft.
Zoonlief heeft ook wel wat problemen met het updaten van windows 10 dus hij heeft het alleen op zn laptop ( dochter ook trouwens en dat ging wel goed, hier kreeg ze de melding van windows 10 wel) . Nogmaals iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan