sp1

• Onderwerp starter Onderwerp starter chif
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chif

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
ik heb de stand alone gedownload sp1 nu had ik ergens gelezen dat als sp1 goed werkt je updates kan ressetten of derg. om ruimte te maken. hoe kan ik dat het beste doen. en nog iets nu ik toch bezig ben mijne maat heeft juist een hp gekocht en nu was mijn vraag als sp1 nog niet op zijn lap top staat kan ik die stand alone gebruiken om de zijne te updaten (weet wel dat ik moet zien of het 32x of 64x versie is ik heb premium en ik denk hij ook) groetjes:o

Ja, je kan die SP1 gebruiken op elke PC als :
1. de taal van het OS hetzelfde is
2. het dezelfde bit versie is (32-bit / 64-bit)

Als je na de installatie van de SP (of eender andere M$ patch) wat harde schijf ruimte wilt terugwinnen kan je de uninstall folders verwijderen.
Dat zijn "verborgen" folders in de %windir folder (C:\Windows) en beginnen met de naam $NtUninstall.

Bij Vista kun je ook nog een SP cleanup doen na de installatie van de SP1 door gewoon het commando VSP1CLN.exe te runnen in een commando scherm. Daarmee win je 2GB aan HD ruimte.

Let op: als je één van deze acties doet, kun je de patches of SP's niet meer uninstalleren.

klinkt mischien stom maar ook niet via systeemherstel?:o

klinkt mischien stom maar ook niet via systeemherstel?:o

via systeemherstel heb je dan wel de plaats die sp1 gebruikt vrij maar dan ben je ook de installatie van sp1 kwijt ;)

de methode in de opdrachtprompt is echt de goede hoor :thumb:

merci allemaal ga het eens rustig proberen:thumb:

ok, al is er niet veel aan te gebeuren :P

hehe:rolleyes: je hebt gelijk is gebeurd zeg vraagje tussendoor?? ik ben al naar blz2 moetne gaan om mijn vraag terug te vinden kan je de vragen waar je aan deelneemt gemakkelijker sorteren via helpmij??:D

hehe:rolleyes: je hebt gelijk is gebeurd zeg vraagje tussendoor?? ik ben al naar blz2 moetne gaan om mijn vraag terug te vinden kan je de vragen waar je aan deelneemt gemakkelijker sorteren via helpmij??:D

ik weet niet zoveel over alle opties in helpmij maar je kan altijd de zoekfunctie gebruiken om je topic op te zoeken hé ;)

EDIT: je probleem is volgens mij dan ook opgelost...
kan je dit dan markeren als opgelost aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan