sp2 erop zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.jillal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Ik krijg iedere keer de melding dat de updates er zijn.
Volgens mij is het de sp2, die ik nog steeds niet heb.
Ik heb maanden geleden de update gestart en de computer is helemaal vastgelopen. ik kon NIKS MEER.
dus ik durfde er niet meer aan. Maar ik hoor steeds meer mensen met problemen virus/spy en heb zelf vorige week alles opnieuw er op moeten zetten.
Wat een werk en ik ben nu toch wel toe aan de update.
Ik wil het a.s. vrijdag gaan proberen na de nodige maatregels te treffen. Ik heb een logje geplaatst en de pc is spy en virus vrij.
Maar wat moet ik nog meer doen of laten?
Wie geeft me tips, zodat het deze keer wel zal lukken.
Alles is welkom. Ook eventuele problemen die ik kan verwachten na de update van sp2, want ik heb er hier al vaker over gelezen.
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.:thumb:

groetjes Annie

Lees dit eerst even.

Vooraf checken of je software en hardwaredrivers compatible zijn met SP2. Er wordt op Helpmij en nog veel meer fora een hoop over geschreven, er is genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de soft- en hardware-leveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw moet opstarten. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meerdere processen die mee opstarten.

Overigens is de verse installatie van vorige week DE gelegenheid om Sp2 erop te zetten. De meeste problemen die ik ben tegengekomen waren op systemen die al enige tijd draaiden. Op vers ge?nstalleerde systemen ben ik tot nog toe geen problemen tegen gekomen.

Hoe kan ik de sp2 downloaden als ik het internet uit moet zetten, zoals ikself adviseerd?
En ik heb windows updates niet op automatsch staan, dat wist ik wel al.

Gewoon eerst SP2 eerst Downloden, en er na doen wat @ikzelf heeft geschreven.
Succes

Geplaatst door ikself
Lees dit eerst even.

Ik heb dit gelezen en er staan nogal wat problemen op
die ik kan tegenkomen, zoals met Norman, de virusscanner en de firewall.
Ik dacht dan zet ik er zonealarm op, maar die geeft ook problemen aan. Hoe doen al die mensen dat dan, die deze progs hebben??
Wat moet ik er nu mee?

.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw moet opstarten. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meerdere processen die mee opstarten.

En hoe zet ik de AVG uit? Die start automatisch mee op en als ik dan Quit AVG control center aanklik en dus uitzet, neem ik aan, gaat hij toch mail scannen die ik binnenkrijg. Dan start die dus ook gewoon mee op??

Ik wil nu toch wel de sp2 erop zetten.
maar ik wacht nog maar weer even op antwoord.
b.v.d. groeten Annie

Geplaatst door BANDIT123
Gewoon eerst SP2 eerst Downloden, en er na doen wat @ikzelf heeft geschreven.
Succes

Eerst downloaden?
er staat in mijn softwarelijstje: windows xp hotfix (sp2)
en dan div. nrs, zoals onder andere :Q329441
Is het dat al??
Ja ik ben erg voorzichtig na al die problemen.
Durf er bijna niet aan, hoe meer ik lees.
groetjes Annie

Dag annie, zozo jij bent ook actief.:D
Ik heb servicepack 2 erop staan, en heb al die tips nooit uitgevoerd, ging sowieso als een trein, daar heb je weinig aan maar wat ik wel kan zeggen is dat er bij software dit moet staan:
attachment.php

PS: avg kan je deactiveren door naar start te gaan, dan uitvoeren te nemen, in het kadertje msconfig te typen en dan op OK te klikken. Je krijgt het "hulpprogr. voor systeemconfiguratie". Neem daar het tabblad "opstarten" en haal de vinkjes weg in het lijstje bij avgcc en avgemc. Duw op ok en devolgende keer start die niet meer mee op. Als SP2 erop staat, kan je weer via hetzelfde proces de vinkjes terugzetten en dan werkt alles weer normaal.

Groeten, James:)

Bijlagen

• sp2.gif
    sp2.gif
    2,1 KB · Weergaven: 134
hoi James, bedankt voor de uitleg, ik ga nu eten en vanavond proberen wat je hebt vermeld.
Ik heb al veel problemen gehad, ook met het sp2 erop proberen te zetten, helemaal vastgelopen, dood gewoon. zodoende extra voorzichtig.
Al dat werk alles opnieuw erop zetten, bah, bah , bah
Zonde van de tijd.
groetjes Annie

Okay, smakelijk:D

@Bandit: Als je het tegen mij hebt, ik woon in het gezellige dorpje Wuustwezel in de noorderkempen.

[EDIT]Bier vind ik toch walgelijk (waar niet iedereen akkoord mee gaat zijn, ik weet het), maar daar gaat het hier nu toch ff niet om. En hoe weet jij waar ze woont?[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Bandit, wat bedoel je met: hij woont vlakbij je visite???
En waarom vertel je me niet HOE ik eerst sp2 moet downloaden,en dan pas installeren, nadat het internet eraf is, zoals je adviseerde.

Hé James, het eten heeft gesmaakt, dank je.
Maar ik heb een stukje van de film gemist: wanneer heb ik je uitgenodigd om een biertje te komen drinken???????

Nooit, das bandit123

Nu terug on-topic:

Service Pack 2 is enkel beschikbaar in een IT professionals-editie en bedoelt voor netwerkinstallatie.

Voor een thuiscomputer is het de bedoeling dat je het bestand ophaalt via Windows Update of bestelt op een CD.

Probleempje.

Alweer verschillende adviezen. Moeilijk, wie helpt me als het fout gaat?? Denk nou niet wat een zeur, want er zijn er genoeg met problemen lees ik op het forum, dus.... En ik heb er ff geen zin meer in.(wie wel overigens).
Wat betreft het updaten, ik heb geen gekopieerde windows, en de update word iedere keer weer aangemeld. Maar kan ik dan ook alles volgens het boekje doen, zoals eerst downloaden en dan het internet eraf enz.

En James in dat lijstje kan ik dan ook andere prog. die mee opstarten, zoals incredimale,de Winamp en de msn
uitzetten?

Geplaatst door James007
Nooit, das bandit123

Nu terug on-topic:

Service Pack 2 is enkel beschikbaar in een IT professionals-editie en bedoelt voor netwerkinstallatie.

Voor een thuiscomputer is het de bedoeling dat je het bestand ophaalt via Windows Update of bestelt op een CD.

Probleempje.

Ik gebruik gewoon die hoor, ook op home computers

Geplaatst door a.jillal
En James in dat lijstje kan ik dan ook andere prog. die mee opstarten, zoals incredimale,de Winamp en de msn
uitzetten?
Yep, als je ze herkent als zijnde die programma's gewoon vinkje uitzetten.
PS: als je dan heropstart, krijg je een berichtje. Klik daar het vakje aan "dit bericht niet meer weergeven...".

Nu Bandit, als dat evengoed werkt, mij best hoor.:D

Groeten, James:)

Maar de windows update heeft het over installeren en niet over downloaden. Toen ik dat de vorige keer gedaan heb, had ik die problemen gekregen, dat hij helemaal dood liep.
Misschien niet virusvrij geweest???
Had toen niet eerst maatregels getroffen en wil dat nu dus persé wel doen.
Maar nou weet ik niet meer of je het vanuit de update eerst kan downloaden, ja of nee
Of gaat hij het meteen installeren? (wat ik niet wil)
Iemand die dat weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan