sp2 geen opstart meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rattaplan

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2000
Berichten
102
hallo
ik zit dik in de **** , iedereen en alles raad de mensen aan om sp2 te installeren, zo dat doe ik dan maar.
ik heb een officiele microsoft cd met sp2 daarop, steek ik die cd in de cd lader paar keer ja klikken en de installatie is vertrokken.
plots (na 20 minuten) vraag de pc om hem te herstarten ,dat doe ik dan maar , en na de opstart niets meer verdomme.
hij start normaal op met het xp logo en dan alles zwart zwart en nog eens zwart.
hoe moet ik dat nu oplossen(***** windows) , mischien iets in dos of zoiets
iki weet het niet.
wie kan mij helpen, ik kan niet in veilige modus graken, ik ben hopeloos.
dit is iets voor een kenner denk ik.
alvast bedankt
groetjes leentje.
 
Na de installatie van SP2 ging mijn PC niet verder dan een zeer slecht verlicht windows opstartscherm. Ik heb contact opgenomen met microsoft en na een uur proberen en het terug zetten van een image werkte de pc weer onder SP1. Nu blijkt dat mijn toetsenbord (Logitech Draadloos desktop incl muis) de boosdoener is. Ik heb op advies van microsoft een toetsenbord en muis met kabels aangesloten en sp2 geinstalleerd. En jawel hoor de pc starte netjes op. Na het opstarten heb ik de draadloze versie aangesloten en geinstalleerd. Dit blijkt maar half te werken De ene keer start hij op en de andere keer niet. Ik heb zojuist het toetsenbord m.b.v. een adaptor (PS2--> serieeel) op een com poort aangesloten en in een keer starte de pc op zonder haperingen. Helaas heeft logitech nog geen update beschikbaar met nieuwe software.
Mijn muis zit dus nu op een USB en het toestenbord op een COm poort.
Wellicht heb je hier iets aan.
Succes.
:thumb:
 
Voorlopig zit je natuurlijk niet Windows in om bovenstaande tips te volgen :D
Heb je al geprobeerd om met opstarten in het bios te komen? Je kunt dan kiezen vanaf cd-rom opstarten.
Er is zoiets als een herstelconsole.
Je komt dan in een scherm met prompt.
Typ als commando:
cd c:\windows\system32\restore
Als je daarin zit typ je rstrui.exe
Nu kom je in systeemherstel als het goed gaat en kun je het systeem een dag terug zetten.

Alleen..................ik vraag me af of je het servicepack er zo af krijgt. Ik dacht het niet.
Maar goed........het is te proberen
 
Ik heb ook sp2 erop staan en wat blijkt nu als ik de orginele cd van xp wil installeren werkt het niet meer , er staat dan dat ik een betere versie heb??????
wat is dat nu voor onzin?????????/
 
O ja, dat klopt want je hebt nog steeds Service Pack 2 er op zitten. Dat gaat er niet zo makkelijk af.
Heb je al geprobeerd via Herstel naar die prompt toe te komen?
 
He Elisa het is niet de bedoeling dat ik sp2 verwijderd, maar ik vindt het gewoon een beetje raar dat onze orginele software niet meer werkt zoals het hoort te werken, en ook is dit het geval met die nieuwe NIS 2005 van Norton die deugd ook niet.....
 
Die cd is niet verrijkt met Service Pack 2 en je pc denkt ook niet verder na en zegt: cd is ouder. Zeker een manco van Windows. Het gaat gewoon om de volgorde die je gebruikt dus als je schoon installeert is er niets aan de hand.

Toen je die cd er in deed waar koos je toen voor?
Direct voor de herstelconsole? Of koos je toen installeren?
Je zult alles af moeten tasten meid want zonder veilige modus doe je niet zo veel. Het is dus de bedoeling dat je bij de prompt komt en dan commando's ingeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan