Geplaatst door marsmannetje
ik heb alleen maar ellende gehad met sp2.
Op een pc heb ik het geprobeerd maar een succes was het zeker niet..
Wat vervelend! Doorgaans is een slechte voorbereiding debet aan het onstaan van problemen met SP2:
Je moet op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:
Vooraf checken of je software en hardwaredrivers compatible zijn met SP2. Er wordt op Helpmij en nog veel meer fora een hoop over geschreven, er is genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de soft- en hardware-leveranciers even bezoekt.
Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.
Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:
- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)
Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw opstart. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.
Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.
Althans, dit is mijn ervaring met het installeren van SP2.
Na installatie is het aan jou of je de ingebouwde firewall, popupstopper en meldingen over de veiligheid van je computer wilt inschakelen.