Sp2 install lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Ik heb sp2 gedownload en geporbeerd te instalerren

Lukt niet hij gaf deze foutmelding MET RODE KRUIS erbij

het kernsysteembestand (kernel) dat word gebruikt om deze computer op te starten is geen bestand van Microsoft Windows.
Het servicelack word niet geinstaleerd. ZIe artikel Q327101 in de Knowledge Base op supprt.microsfot.com voor meer infiormatie

OK

OK kon ik alleen drukken

wie kan me verder helpen? ik wil sp2 hebben

Je hebt hoogstwaarschijnlijk een skinprogje zoals StyelXP of Bootskin draaien en dan wil het niet.

Ook logonprogjes kunnen dit veroorzaken.

Zorg ervoor dat deze progjes niet mee opstarten en probeer het dan opnieuw.

http://support.microsoft.com/kb/327101

Als je het zekere voor 't onzekere wilt: deïnstaleren en als SP2 erop staat opnieuw installeren (met de nieuwste installatiebestandjes uiteraard). Check eerst wel ff of deze SP2 ondersteunen.

Laatst bewerkt:
ik heb alleen maar ellende gehad met sp2.
Op een pc heb ik het geprobeerd maar een succes was het zeker niet..

Geplaatst door marsmannetje
ik heb alleen maar ellende gehad met sp2.
Op een pc heb ik het geprobeerd maar een succes was het zeker niet..

Wat vervelend! Doorgaans is een slechte voorbereiding debet aan het onstaan van problemen met SP2:

Je moet op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:

Vooraf checken of je software en hardwaredrivers compatible zijn met SP2. Er wordt op Helpmij en nog veel meer fora een hoop over geschreven, er is genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de soft- en hardware-leveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Het is verstandig om de Windows updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw opstart. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.

Althans, dit is mijn ervaring met het installeren van SP2.

Na installatie is het aan jou of je de ingebouwde firewall, popupstopper en meldingen over de veiligheid van je computer wilt inschakelen.

ze moeten niet iets promoten wat sofwarematig niet ondersteunt wordt door andere softwaremakers.

Windows is alleen maar een middel om andere software te kunnen draaien. Windows kaal goed werkend krijgen zal vast goed kunnen, maar hier heb je NIETS aan.

Alles heeft weer te maken met de geheimzinnigheid van microsoft, waardoor andere software moeilijk aangepast kan worden.

En nog iets: kan iemand mij vertellen waarom ik SP2 zou moeten draaien? Ik zou het echt niet doen, het is zinloos en levert vaak problemen op.

:) Marsmannetje,

Ik kan er hier wel op ingaan, maar dan gaan we natuurlijk wel heel erg off-topic, de vraagsteller had een probleem met installatie van SP2, de oorzaak was redelijk snel inzichtelijk. Discussie voeren over de zin en onzin van SP2 wil ik wel, maar hier niet. Open daarover anders ff een ander topic als je wilt!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan