SP2 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

QwakQwak

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Ik moet bij iemand service pack2 installeren, normaal is dit geen probleem, maar nu wil die niet.

Deze computer is een xp home computer met sp1 er op.
de rest van de specs heb ik niet zo bij de hand:confused: nou ja weet nog 1 ding maar daar schiet je toch niet veel mee op: het is een fujitsu siemens,

Wat doet die dan, nou de installatie verloopt prima, maar nadat die opnieuw moet opstarten blijft, die hangen in zn opstart scherm.

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag.

bvd

installeren in veilige modus (F8 met opstarten) :)

Beste optie die je hebt is om SP2 weer te deinstalleren. Doe dat door in Veilige modus te kiezen voor Systeemherstel. Zet je systeem terug naar vóór de installatie van SP2. Daar is een herstelpunt voor gemaakt, dat zul je zien.

Lukt het niet om in Veilige modus te komen, deïnstalleer SP2 dan op de volgende manier:

Stop een XP Home installatiecd in de cd-romspeler (ik bedoel hier NIET een recovery-cd of iets dergelijks, een echte installatiecd.)
Zie voor de rest van de instructie: hier (in het engels)
Je gaat dus Herstelconsole gebruiken om SP2 weer te deïnstalleren.

Maak dan met dezelfde XP Home installatiecd een nieuwe, zelfstartende installatie CD met Nlite, en vergeet niet om SP2 in de installatiesoftware te integreren.

Zodra XP weer normaal opstart, die speciale installatiecd in de computer stoppen, en wachten totdat het venster verschijnt, o.a. met Windows XP installeren. Doe dat, en als het goed is verschijnt automatisch de optie Upgrade. Als dat niet verschijnt, direct afkappen en vragen om verdere instructies hier.

Verschijnt de optie Upgrade, ga dan verder met het installeren. Dan wordt Windows geupgrade met SP2. Dat is een betere methode dan SP2 rechtstreeks installeren.

NB: Je hebt er wel de CD-code van XP voor nodig.. heb die dus bij de hand.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat van Nlite heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is idd wel de moeite waard..

en SP2 haal ik via een ghost bestand eraf...
had ik net voor de installatie ff gemaakt en zo terug gezet.. :P

Kopieer trouwens voordat je gaat 'upgraden' even c:\windows\system32\wpa.dbl
even naar een floppy of zoiets, en plaats die terug na de upgrade, dan hoef je ook niet opnieuw XP te activeren.

Tijs.

ik kan idd upgraden, dit heb ik gedaan, maar nadat de upgrade klaar is, loopt die weer er op vast

PM even een MSN-naam of zoiets... Dan gaan we er wel op een andere manier mee aan de slag. Ik type me helemaal kapot hiero! :)

Probeer ondertussen met Veilige modus te kijken in Apparaatbeheer of je iets 'vreemds' aantreft. Ga ook in Veilige modus naar Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvrw.exe) kijken bij Systeem en Applicaties, naar fouten die je daar aantreft.

Tijs.

trouwens virusscanner verwijderen en dan proberen...zou dat lukken

Laatst bewerkt:
Edit je bericht, en haal het maar weg.. de info heb ik nu.

Tijs.

up

sorry voor de up...

ben weer wat verder gaan spitten..met help van dnties, dat heeft helaas niet geholpen :( (weet hij alleen nog niet)

heb hardware verwijderd en toen geprobeerd te updaten..weer hetzelfde...

opnieuw geinstalleerd, weer hetzelfde...als iemand nog iets weet hoor ik het graag

Probeer het volgende: Gebruik de SP2 geïntegreerde installatiecd, en start Herstelconsole (kies de R bij het eerste keuzescherm).

Zodra Herstelconsole volledig opgestart, doe de volgende zaken:
chkdsk c: /r
fixboot
fixmbr
exit

Er wordt je gevraagd of je het wilt uitvoeren (bij fixboot en fixmbr). Geef daar bevestigend antwoord op.

Misschien lukt de update dan wel. Ik vond bovenstaande tips bij MS, voor pc's die van een oudere versie van Windows vandaan komen. Kan geen kwaad, en misschien helpt het ook! :)

Oh ja.. Installeren van Herstelconsole vanaf de XP installatiecd op je harddisk:
F:\i386\winnt32.exe /cmdcons
(vervang f: door schijfletter van de cd/dvd-speler)

Ik had eerder gezegd winnt.exe /cmdcons. Dat was dus fout.. ;)

Tijs.

Ik realiseer me nu dat ik nog geen terugmelding heb gezien of het nu uiteindelijk wel gelukt is met het installeren van SP2?

Post dus even de stand van zaken.

Tijs.

met een beetje mazzel is die zo opgelost, want ben nog verder gaan zoeken en heb nog meer mensen hulp gevraagd ..

die zeiden bijna allemaal hetzelfde, update je bios eens...heb ik gedaan ga hem zo opnieuw updaten en vertel binnen een uurtje wat het is geworden

hij doet, het probleem lag duzz aan de bios...

die is geupdate en hij draait weer goed

Fijn te horen dat je een oplossing hebt weten te vinden.

Ik ga zeker onthouden dat een bios-update SP2-problemen ook (nog) verhelpen kan! :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan