sp2 of moet ik nog meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Moet ik na een schone xp installatie ook nog sp2 installeren of kan ik volstaan met alleen sp3 ?
Mvg. Hans

wat windows update aangeeft, wijst zich vanzelf

als je denkt dat je eerst sp2 moet installeren na een nieuwe installatie van xp dan zou je dat ook moeten met sp1 hé ;)

Heel vermoedelijk niet dus...

In principe is het helemaal niet nodig service packs te installeren. Meestal is het alleen voor de beveiliging van de pc, soms hebben de pakketten een extraatje. SP1 en SP2 zitten al volledig in SP3 verwerkt, dus het is niet nodig deze afzonderlijk te installeren. Scheelt ook weer een hoop tijd.

Ik heb na installatie van xp en alle drivers op de updatesite alle updates aan de linkerkant geïnstalleerd , daarna sp3 , was sp2 even vergeten .
Nu een maand later sluit ik een usb-stick aan en de eerst snelle usb is nu een trage usb .
Bij een eerdere herinstallatie was dit ook maar na sp2 was de usb aansluiting ineens snel
Vandaar mijn vraag , kan ik alsnog sp2 erop zetten
Hans

je zou SP3 eraf kunnen zwieren en dan nog eens SP2 installeren...

volgens wat ik al gehoord heb heeft een gewone particulier SP3 ook niet echt nodig dus...:thumb:

graag gedaan :thumb:

ik hoor wel of het gelukt is...
maar dat zal voor morgen zijn waarschijnlijk :P

sp3 is wel degelijk nodig.
maar als je dus sp3 heb geinstaleerd heb je de oudere niet eens meer nodig.
deze worden dus direct vervangen door sp3
ook de updates van voor sp3 zijn na instalatie van sp3 overbodig.

sp3 is wel degelijk nodig.
maar als je dus sp3 heb geinstaleerd heb je de oudere niet eens meer nodig.
deze worden dus direct vervangen door sp3
ook de updates van voor sp3 zijn na instalatie van sp3 overbodig.

ik heb niet gezegd dat ze niet nodig zijn maar een aantal andere leden op dit forum hebben dit al vermeld, dat het meer voor bedrijven enzo is...

Maar de ts heeft problemen met zijn usb poorten dat nu na de installatie van sp3 trager gaat en zou gewoon graag terugwillen naar sp2 ookal denk ik dat sp3 veel beveiligings updates heeft doorgevoerd

Hallo , ben ik weer .
Heb sp3 verwijderd , daarna een aantal automatische updates geïnstalleerd , toen sp2 en vervolgens sp3 .De usb aansluiting was na sp2 weer snel ( zoals het hoort ) en bleef snel na sp3 .
Dus er zit iets in sp2 ( een usb2 driver of zoiets ) waardoor een usb2 poort ook wekt als usb2 .
Toch iedereen bedankt voor het meedenken .
Hans

ik zou niet weten wat er dan verschillend zou gebeurd zijn, maar microsoft is altijd al een rare geweest :P

goed dat je het hebt opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan