SP2 op Windows 2003 SBS

Status
Niet open voor verdere reacties.

massstorage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hoi,

Windowsupdate vindt het nodig dat ik SP2 win2k3 zou moeten installeren.
De volgende meldingen kom ik tegen in de SVCPACK.LOG

- Setup van Service Pack 2 heeft een fout ontdekt: Het bestand UPDATE.VER is ongeldig.

- De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd. Ga na of de Cryptografie-service op deze computer actief is.
User Input: OK
Update.exe extended error code = 0xf0da
Update.exe return code was masked to 0x643 for MSI custom action compliance.

Ergens gelezen: in cmd.exe
net stop cryptscv
cd /d %systemroot%\system32
ren catroot2 oldcatroot2
ren catroot oldcatroot
net start cryptscv
windowsupdate.microsoft.com opnieuw bezocht

De redistributable (sorry ik weet er geen NL-woord voor) van SP2 Win2k3 (KB914961) gedownload vanuit Redmond. Deze geeft dezelfde foutmeldingen.

Het bovenstaande hielp niet.

Enig idee wat wel helpt?
Grtnvnmssstrg

Wat je eens kan proberen is om de map

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore
en
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

te legen, hierin cached windows alle reeds gedownloade updates van de M$ update website. Dus het opnieuw downloaden met deze map vol heeft geen zin omdat hij die cache oppikt en die weer opnieuw gaat gebruiken voor eerder gedownloade maar niet geinstalleerde updates.

Die "update.ver" file zit in de uninstaller map van de updates, die vind je als verborgen mappen in de Windows map (waarschijnlijk Blauwe letters) beginnend met C:\WINDOWS\$hf_mig$KB******enz. kijk eens of SP2 hier ook een achter gelaten heeft en verwijder die dan ook..

Doe daarna eens voor de zekerheid via start uitvoeren

sfc /scannow

en leg de S2003 installatie diskette in de lade, wacht tot ie klaar is.

Reboot je computer, zet je antivirus uit en eventueel de niet Windows firewall en haal opnieuw de updates op..

:confused:

Wat je eens kan proberen is om de map

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore
en
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

te legen

Bedankt voor je reactie!:cool:

'k Had ook nog 'rd /s /q c:\windows\softwaredistribution' gedaan en vervolgens met md aangemaakt...

De server is een Dell PowerEdge 830. 'k Heb alle beschikbare firmware upgrades en driver updates via de tool Server Update Utility van Dell uitgevoerd.
Daarna installeerde SP2 wél OK.

Met dank aan GeLo die dezelfde foutmelding bij win2k3 sp2 met Dell PowerEdge 2850 tegenkwam.

Laatst bewerkt:
Waarom ???

Ik zat nog te denken waarom de SP2 installatie pas liep nadat de firmware en/of driver updates geïnstalleerd waren.

Eerst had ik de Bios van versie A02 naar A04 geupdatet.
Daarna de firmware van de Embedded Server Management van 1.45 naar 1.72 geupdatet.

Vervolgens gereboot.
Daarna kon ik nog niet SP2 geïnstalleerd krijgen.

Er was ook nog een update van de netwerkkaart (Broadcom NetXtreme versie 7.10 ) die _NIET_ digitaal ondertekend (WHQL) was.
De nieuwe driver (versie 10.18 ..) was wel digitaal ondertekend. Opnieuw gereboot en de installatie liep als een zonnetje.

Overigs meldde SUU onterecht dat minimaal SP1 geïnstalleerd moest zijn om de updates te installeren. Hij geeft detail info aan over de bestandsnamen.
Je kunt de updates ook handmatig installeren; ze staan in de lib directory op de SUU CD.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Grtnvnmssstrg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan