SP2 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
228
Hoi allemaal,

Ik heb hier de laatste week vaker gepost i.v.m. onverklaarbare problemen na istallatie van SP2. Mijn games "bevriezen" nl. na 1 tot 20 minuten gameplay.

Eerst dacht ik dat het probleem lag bij mijn videokaart/drivers/moederboard en uiteindelijk mijn voeding maar als ik terugredeneer naar het punt dat alles nog goed werkte dan is dat vlak voor mijn "upgrade" naar SP2.

Het wrange is dat ik de upgrade juist heb uitgesteld omdat met eerdere versies van Windows (98), (ME) mijn systeem na de upgrades van MS volledig crashten.
Ik hoopte dan ook dat MS zijn les wel had geleerd door zijn zaken nu wel op orde te hebben maar ironisch genoeg ben ik nu net weer degene die problemen met de upgrade heeft.:evil:

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand anders dit ook meegemaakt en of heeft er iemand een suggestie om mijn systeem zonder problemen met SP2 te laten samenwerken?

Anders moet ik helaas SP2 verwijderen en alle beveiligings-updates aan me voorbij laten gaan. :(

Zo, dit moest ik even kwijt...

Alvast bedankt voor het luisteren..:confused:

Groet,

Ivo.
 
Hallo !

Tja, er zijn ook veel mensen die XP SP2 draaien zonder problemen op een aantal systemen, zoals ik bijv.

Maar je geeft geen systemspec.'s, geen foutmeldingen, geen logboekvermeldingen en mijn glazen bol werkt weer es niet.......

"Bevriezen" duidt doorgaans toch echt op temp. problemen van je graka.

Dus gaarne een wat duidelijker vraagstelling, misschien kunnen we je dan van dienst zijn.


Greetz,

Harry.
 
sp2 geef veel problemen bij iligaale xp versies.
let op ik bedoel dus niet te beweren dat jij een iligaal examplaar gebruikt.
probeer ook eens je drivers te vernieuwen.
zo als harry al aan geeft is het handig iets meer van je systeem te weten.
dus als je dat even wil doorgeven.
 
Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik zou echter graag willen weten wie er nog meer tegen dit probleem is opgelopen de afgelopen jaren en hoe deze persoon dit dan heeft opgelost.:eek:

Dit omdat ik er van overtuigd ben dat het niet een hardware-probleem is.
Het is gewoon te toevallig dat de problemen pas begonnen nadat ik SP2 op mijn legale :p XP-Home had geinstalleerd.

En ik snap ook wel dat 99% van de gebruikers geen problemen heeft, maar voordat ik nieuwe hardware ga aanschaffen wil ik graag andere (alternatieve) oplossingen proberen.

Ik hoor het weer graag!
 
Hoi !

Er zijn wel problemen bekend, maar in samenhang met bepaalde hard/software.

Bijv. diverse Logitech-drivers, bepaalde brandprogramma's et.

Zonder enige info kan ik er niets zinnigs over zeggen.

Greetz,

Harry.
 
Aha! :D

Deze foutmelding kreeg ik:
STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

Dit zijn de specs van mijn PC:

AMD Athlon 64 3000+
MSI K8T Neo FSR ATHLON 64 mainboard
Miditower ATX 350 WATT USB 2.0
80GB Western Digital 8MB 7200Rpm
ATI radeon X1650 (3 maanden geleden geinstalleerd).

Ik heb wel een oude Philips Brilliance 107P monitor (6 jaar oud) en
een Creative Soundblaster Live 5.1 Oem geluidskaart.

Software: alles is legaal... ;)

XP-Home
McAfee securitysuite (virus/firewall)
Nero 6
Spywareblaster
videokaart-driver ati 7.5 (meest recente, maar als ik de vorige versie installeer dan geeft het hetzelfde probleem)
Firefox
Adobe pdf reader

Hoor het graag! :)
 
Hoi Harry,

Zijn de Omagedrivers ook betrouwbaar?

En ik zou kunnen proberen de Harwareversnelling een tandje terug te zetten:confused:

Gecombineerd schrijven inschakelen uitzetten werkt niet, dat had ik al geprobeerd ;)
 
Hoi !

Veel gebruikers zweren bij de Omega-drivers, zeker voor ATI-kaarten.

Maar ik ben geen gamer, er zijn ook op dit forum genoeg mensen met ervaring die ook jouw videokaart gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Sinds ik mijn videokaart (radeon X1650) heb verwisseld voor mijn oude kaart (radeon 9800pro) loopt mijn PC weer als vanouds.
Het is nu met SP2 zelfs nog sneller geworden!

Ik hoop alleen dat ik voor mijn systeem nog een andere (snellere) videokaart kan vinden. Ik schijn nogal een "oudje" te hebben. ;)

Bedank voor alle moeite! :thumb:

Groet,

Ivo.
 
Hoi !

Niks mis met die 9800 Pro, hoor !

Als je een Vista-rating boven de 3 haalt is het voldoende, tenzij je en fanatiek gamer bent natuurlijk........

Maar zoals gezegd: ATI speelt het blijkbaar niet klaar om een goede Vista driver voor de 1650 te ontwikkelen, wat ik wel beschamend vindt.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan