SP2 zegt onterecht dat updates uit staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Zojuist SP2 geinstalleerd. Tijdens Installatie antivirus uitgeschakeld. Na installatie weer ingeschakeld, maar beveiliging zegt nu dat de optie Automatische Updates niet ingeschakeld is.
Na inschakeling blijft de beveiliging dit zeggen, ook na een herstart.

Hetzelfde verhaal bij een 2e pc hier in huis, alleen gaat het dan over Norton AntiVirus: zegt dat die niet aan staat en ook dat klopt niet.

Kan iemand me tippen of een faq-lijst met evt. oplossingen noemen?
 
Ter verduidelijking...

Ik bedoel de automatische updates van Windows in mijn geval.
Bij de 2e pc gaat het over NAV.
 
nee...

Nee, m'n abonnement bij Norton loopt nog tot ver in 2005.

Het gaat ook niet om een abonnement, maar om een mededeling van het beveiligingscentrum na de installatie van SP2. Dat beveiligingscentrum zegt dat de automatisch (Windows) updates niet komen, omdat dat niet ingeschakeld is.

En dat klopt niet: het staat WEL ingeschakeld.
 
Probeer het beveiligingscentrum ´ns TIJDELIJK uit te schakelen:

Start/uitvoeren/intikken: services.msc /enter. Je krijgt nu een window waarboven de titel 'Services' prijkt. Scroll naar beneden totdat je 'Security Center' te zien krijgt. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen.

Klik op de knop: 'Stoppen'. Kies bij opstartype voor 'uitgeschakeld'. Kies voor toepassen.
 
Bedankt voor de reactie.

Het heeft echter niet geholpen.
Vond het wel weer leerzaam te ontdekken dat er zoveel extra nog te vinden was bij services.msc

Het probleem blijft hardnekkig bestaan (heb het nu niet over de 2e pc met dat NAV-probleem)

In rood meldt het beveiligingscentrum bij elke opstart dat de 'Automatische updates' is uitgeschakeld en dat je dat in Configuratiescherm - System - tabblad Automatische updates kunt instellen. En daar sataat het aan!!!

Ik heb je advies uitgevoerd op 2 manieren:
a. met automatische updates ingeschakeld (config - system)
b. met autom. upd. uit

In beide gevallen via services.msc het beveiligingscentrum, weer aangezet, maar melding blijft in rood bij opstarten.

Eigenlijk weet ik niet eens of dat de MELDING loos is of dat de automatische updates echt stilstaat.

Merkwaardig...

Heb dus nog steeds de gouden tip nodig!

HELP-MIJ
 
Of het de gouden tip is weet ik niet, maar misschien dat je met <a href="http://support.microsoft.com/kb/328010/NL-NL/" target="_blank">groepsbeleid</a> iets verder komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan