Sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ik heb een probleempje met Ghost. Van symantec kreeg ik daar het volgende antwoord op:

De log-bestanden tonen fouten aan binnen de bronnen: Atapi en vooral in MsInstaller.

Verder toont de log Application foutmeldingen m.b.t. Notron Antivirus en Noton SysteWorks 2005 Premier.

Aan de hand van eerdere soortgelijke ervaringen die een “Catastrophic Failure” opleverden levert een System Restore van Windows zelf (waarbij slechts de systeembestanden worden gerestored) de snelste oplossing..Aanwezige installaties en instellingen blijven onaangetast…

Heb dus mijn XP pro CDrom gepakt en opgestart maar een teleurstelling. Krijg de volgende melding:

Setup kan niet worden voortgezet
omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op CD. (Komt natuurlijk door SP2).

Dan verder zegt ie dat als ik het toch doe ik alles kwijt ben.

Kent ieman dit probleem? En heeft iemand al een oplossing?

Hoop op hulp,

Dutch

Is jou CD geldig?
Moet hij namelijk gewoon doen hoor opstarten van CD-rom, Service Pack 2 heeft daar niets mee te maken!

Die is inderdaad geldig! Maar de waarschuwing ziet er toch wel dreigend uit Zie bijlage.

Geplaatst door Metink
Is jou CD geldig?
Moet hij namelijk gewoon doen hoor opstarten van CD-rom, Service Pack 2 heeft daar niets mee te maken!

Bijlagen

• probleem.gif
    probleem.gif
    55,4 KB · Weergaven: 39
En als je de details bekijkt, wat dreigt windows dan te wijzigen ?

Groeten Oossie

Dan staat er het volgende:

Als u de versie van de cd wilt installeren, start u de computer opnieuw vanaf de cd en volgt u de instructies voor een nieuwe installatie.

Waarschuwing: de bestaande versie van Windows wordt standaard vervangen door deze versie. Als u beide versies wilt behouden, moet u een nieuwe doelmap selecteren voor deze versie van Windows. Als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te verwijderen, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld.

Dus ik zou mijn bestanden niet meer kunnen gebruiken....

Geplaatst door oossie
En als je de details bekijkt, wat dreigt windows dan te wijzigen ?

Groeten Oossie

Dat is niet om vrolijk van te worden, maar mischien kun je de Windows directorie repareren vanuit de recovery console.

Groeten Oossie

Heb gelukkig een oplossing gevonden!

Een kennis van mij had net een nieuwe computer gekocht met XP erop al met SP2. Die CD even kunnen lenen! Mijn code werkte en daardoor mijn systeem kunnen opschonen. Ghost werkt nu ook!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Dutch

Geplaatst door oossie
Dat is niet om vrolijk van te worden, maar mischien kun je de Windows directorie repareren vanuit de recovery console.

Groeten Oossie

Geweldig, weer een probleem minder:)

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan