Sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
227
hallo

ik heb zo strax ook al een bericht gepost maar nu heb ik weer wat

ik heb opnieuw xp op me broers pc gegooit om dat hij de vorige x vast liep na dat we SP2 hadden geinstaleerd hij kon helemaal niks meer met de pc starte niet eens meer op zelfs niet in veilige modus maar nu staat er dus xp opnieuw op en hij moet sp2 hebben anders kan hij ze driver voor ze geluid niet instaleren maar als ie nu weer vast loopt ma dat we sp2 hebben ge instaleerd maar als we sp2 niet instaleren dan heeft hij geen geluid

dus wat nu?


pc is nog kaal gewoon xp er opnieuw op en hij heeft avast antivirus en zonelabs firewall erop

maar wat moetten we nu dan


alvast bedankt
 
Ik denk dat je in je eigen vraag het antwoord op deze vraag reeds hebt gegeven...... ;)

Je schrijft dat de vorige poging om SP2 te installeren een vastlopende pc tot gevolg had. Uit de beschrijving van je probleem begrijp ik dat het een machine was die al enige tijd "meeging", m.a.w. de software en alle aanvullende updates etc. etc. stonden er al enige tijd op. Dit zou de oorzaak kunnen zijn dat tijdens / na de installatie van SP2 een vastloper optrad.

NU is er een schone XP installatie, dus ik verwacht dat SP2 zich dit keer probleemloos laat installeren.

[edit, Patrickt en ik waren in dezelfde minuten aan het typen, vandaar dat je zo'n beetje hetzelfde antwoord leest]
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik heb zo strax ook al een bericht gepost maar nu heb ik weer wat

imaar als we sp2 niet instaleren dan heeft hij geen geluid



alvast bedankt

Ik denk dat je in je vorig topic een gedeelte van mijn antwoord heb gemist. Ik gaf je een link naar de driver, maar daar had je 2 keuzes.
Eentje voor SP1, en eentje voor SP2
 
Andere beschrijving hoe SP2 geïntegreerde XP installatiecd te maken: hier. Het is een Acrobat document (PDF). Stop gerust in dat document zodra het gedeelte over volstrekt automatisch installeren aan de orde komt.

En ik ben het met de eerste 'oplosser' eens: Direct een SP2 geïntegreerde installatiecd gebruiken. Hopelijk werkt het dan nu wel én het scheelt een vermogen aan tijd t.o.v. het 'los' installeren van SP2.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
pc is nog kaal gewoon xp er opnieuw op en hij heeft avast antivirus en zonelabs firewall erop
Nu Windows XP al door jou is geinstalleerd, lijkt me het advies van Pasja het beste om op te volgen.
Als het dan weer niet lukt (maar dat is onwaarschijnlijk) kun je alsnog aan "slipstreamen" gaan denken.
 
Nu Windows XP al door jou is geinstalleerd, lijkt me het advies van Pasja het beste om op te volgen.
Als het dan weer niet lukt (maar dat is onwaarschijnlijk) kun je alsnog aan "slipstreamen" gaan denken.

TS heeft XP opnieuw geïnstalleerd, maar daardoor heeft ie geen geluid meer.
Wanneer hij een driver probeerde te installeren, moest ie eerst XP2 installeren.
En toen startte zijn pc niet meer op.

Alles hier te lezen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1780658#post1780658

(Dit kon jij natuurlijk niet weten.)
 
(Dit kon jij natuurlijk niet weten.)
Jawel hoor. Maar als je het advies van Pasja goed leest, dan blijft dat een goed advies. SP2 wordt dan geinstalleerd op een schoon exemplaar van Windows XP.
En omdat SP2 ook een bundeling was van alle voorgaande updates, kunnen de installaties van de updates daarna des te soepeler verlopen.
 
Patrickt : ik lees dat andere topic toch iets "anders":
dat daar sprake was van een schone XP installatie, LIJKT m.i. maar zo. Ik begrijp uit het hele topic dat er van alles en nog wat is geprobeerd (sound en video) en dat TOEN SP2 geprobeerd is te installeren en dat daarbij / daarna de pc vastliep.

Ik blijf derhalve nog even bij mijn oorspronkelijke advies om (de schijf te formatteren,) XP te installeren en dan SP2 erop te zetten. (M.a.w. tijdens / na de installatie van XP even alle fouten en problemen m.b.t. sound en video negeren en doorgaan met de kale XP installatie. Dan EERST SP2 erop zetten en dan pas verdergaan)
Vervolgens de pc starten en in apparaatbeheer kijken welke apparaten nog niet werken omdat de drivers nog niet zijn geinstalleerd en dan stap voor stap apparaatbeheer uitroeptekenloos / cirkelsmetkruizenerinloos te krijgen.

Ik denk trouwens dat het (vorige/andere) probleem in een eerder stadium mogelijk opgelost / nader besproken had kunnen worden, want ik las ergens halverwege dat er een opstart in de veilige modus heeft plaatsgevonden. Dit doet Windows meestal als er een probleempje is met drivers voor hardware o.i.d. Als dan in het apparaatbeheer zou zijn gekeken, was daar wellicht de oorzaak te zien geweest.

We gaan 't volgen..........
 
Laatst bewerkt:
Ik las de originele posting zo, dat op het systeem nu nog niets geïnstalleerd staat, behalve anti-virus. Daarmee wordt de uitnodiging gegeven hoe nu (zonder al te veel tijdverlies) tóch XP én SP2 op het systeem te krijgen.

Gegeven de problemen die waren aangeduid bij het achteraf installeren van SP2 in een geïnstalleerde XP installatie, en het feit dat er blijkbaar niets verloren gaat als XP nu nogmaals opnieuw zou worden geïnstalleerd, leek het mij (en de eerste 'oplosser' die reageerde) de slimste weg om direct een SP2 geïntegreerde installatiecd in te zetten voor een volstrekt nieuwe installatie van XP.

Tijs.
 
Patrickt : ik lees dat andere topic toch iets "anders":
dat daar sprake was van een schone XP installatie, LIJKT m.i. maar zo. Ik begrijp uit het hele topic dat er van alles en nog wat is geprobeerd (sound en video) en dat TOEN SP2 geprobeerd is te installeren en dat daarbij / daarna de pc vastliep.

Ik blijf derhalve nog even bij mijn oorspronkelijke advies om (de schijf te formatteren,) XP te installeren en dan SP2 erop te zetten. (M.a.w. tijdens / na de installatie van XP even alle fouten en problemen m.b.t. sound en video negeren en doorgaan met de kale XP installatie. Dan EERST SP2 erop zetten en dan pas verdergaan)
Vervolgens de pc starten en in apparaatbeheer kijken welke apparaten nog niet werken omdat de drivers nog niet zijn geinstalleerd en dan stap voor stap apparaatbeheer uitroeptekenloos / cirkelsmetkruizenerinloos te krijgen.

Ik denk trouwens dat het (vorige/andere) probleem in een eerder stadium mogelijk opgelost / nader besproken had kunnen worden, want ik las ergens halverwege dat er een opstart in de veilige modus heeft plaatsgevonden. Dit doet Windows meestal als er een probleempje is met drivers voor hardware o.i.d. Als dan in het apparaatbeheer zou zijn gekeken, was daar wellicht de oorzaak te zien geweest.

We gaan 't volgen..........

Ik had dus ook aangegeven om te gaan voor een nieuwe installatie, maar dan wel met een xp cd waarin sp2 is geslipstreamed.
 
Ik denk dat het geinstalleerd en geactiveerd hebben van een antivirusprogje en een firewall tijdens de installatie van een servicepack sowieso niet aan te bevelen is. Het antivirusprogje zou theoretisch elke verandering / update van SP2 aan Windows en verwante drivers, als een mogelijke "kwaadaardige" aanval kunnen beschouwen...... met alle logische (vervelende?) gevolgen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Pasja: Helemaal mee eens !

Bij de installatie-instructie's van SP2 staat ook duidelijk virusscanner en firewall uit te schakelen (en virusvrij te zijn natuurlijk).

Naar mijn ervaring zijn de meeste mislukte SP2-installatie's hierop terug te voeren !

Maar een geslipstreamde CD verdiend onder alle omstandigheden de voorkeur m.i.

Greetz,

Harry.
 
Zijn er al vorderingen Niksen?

ja na van alles te hebben geprobeerd deed ze geluid het gister maar nu kan hij weer niet bepaalde spellen spelen ze videokaart driver denk ik daar moet ik nog ff naar zoeken maar dat zal denk ik geen problemen opleveren btw hij heeft een ATI Raedon Xpress 200(ct700PM) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan