SP3 niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Mijn systeem : Windows XP Home-edition
Op een HP-Compaq Presario met AMD-processor 3200+, kloksnelheid 1.79 GHz en 960 MD intern geheugen

Na wat ik er hier en daar over gelezen heb, hoef ik NA mijn twee pogingen SP3 te installeren geen derde poging te ondernemen(vermoed ik). Beide keren een 'loop' in het opstarten en (blauw scherm met div.stopmeldingen) zeer moeilijk - pas na vele pogingen - in de veilige modus gekomen om de SP3 via configuratiescherm te verwijderen).

De vraag is of ik e.e.a. mis en of ik dan de komende tijd met updates van XP 'andere' problemen kan verwachten ?

Laatst bewerkt:
het probleem kan zijn.
je windows is corupt /beschadigt.
er zijn drivers die niet samen met de sp3 overweg kunnen.
virus scanner in windows/bios kunnen problemen geven met het instaleren van sp3

Eventueel kan je je windows cd slipstreamen met sp3 en een herinstall overwegen, in de hoop dat dat wel werkt...

Wel een backup nemen dan voor het geval het niet werkt...

De problemen die je ondervindt ken ik niet en daar kan ik je niet over adviseren. SP3 installeer je van de update site van Microsoft en niet met een gedownload bestand. Ga naar Configuratiescherm Software en kies Nieuwe Programma's Toevoegen. Bij Microsoft krijg je dan eerst updates voor de vallidatiesoftware (eitje) en de updatesoftware (eitje2). Naar verluidt werkt het installeren van SP3 niet wanneer je gebruik maakt van skins, programma's van derden voor thema's of een methode om een ander opstartscherm van Windows te zien. Haal deze zaken daarom voor de zekerheid eerst allemaal even weg. Automatisch inloggen is natuurlijk geen punt.

Oh ja, veel mensen die een computer hebben met een AMD processor ondervinden zowiezo problemen en deze zijn nog niet opgelost.

2 AMD's hier...

geen problemen nadat beide pc's up 2 date waren! Dus eerst alle overige updates en dan SP3 proberen ;-)

Alfred 2 : Ik heb - zoals gebruikelijk - de SP3 via Microsoft, windows Update geinstalleerd; dus geen ongein via welke weg ook.

Nou ja zeg, twee PC's met AMD doen alsof er niets aan de hand is. Ik had veel zorgvuldiger moeten formuleren. Ik heb er nu even een tabblad met Google bijgepakt en kom het zelfde probleem meteen al tegen. Dus zoek het ook in deze richting. Het schijnt ook vaak HP gerelateerd te zijn. Voorgeïnstalleerde systemen die op een andere machine zijn gemaakt en nu door de mand vallen om zo te zeggen. Hier zijn de betreffende links en een deel van de tekst ervan.

http://www.google.nl/search?as_q=AM...s_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

http://webwereld.nl/articles/51032/xp-sp3-laat-computers-eindeloos-rebooten.html

Veilige Modus ontoegankelijk

Een extra groot probleem daarbij is dat de meeste gebruikers die melding maakten van hun probleem op het forum, ook niet meer konden opstarten in de Veilige modus van Windows, hetgeen het onmogelijk maakt om het probleem vanuit Windows te verhelpen.

Ook is het voor hen daardoor niet mogelijk om terug te keren naar een herstelpunt waarop SP3 nog niet was geïnstalleerd. De problemen leiden logischerwijs tot woeste reactie van gebruikers.

Je wilde graag weten of je iets mist als je SP3 niet hebt? Kennelijk nu nog niet maar ik heb eens iets gelezen over iets waar het al voor nodig was. Kan je verder updates van Microsoft binnenhalen... Dus na SP3 dan maar over te slaan. Ik weet het echt niet. Kan iemand ons daar meer over vertellen?
De vraag is of ik e.e.a. mis en of ik dan de komende tijd met updates van XP 'andere' problemen kan verwachten ?

Als ik het goed begrijp gaat het dus om de sp3 installatie via de windows update ?

Misschien is het dan een goed idee om de offline installer te downloaden ( is vrij fors ; 300 mb als ik het goed heb ) en sp3 op die manier te installeren.

In alle gevallen waar ik sp3 niet via de windows update kon installeren bleek de offline installer de oplossing ! :)

Het lijkt mij sowieso een goed idee om de offline installer bij de hand te hebben... als het dan mislukt moet je hem niet elke keer opnieuw downloaden...

Je kan hem later nog eens gebruiken of er je windows cd mee slipstreamen...

SP3 op PC met AMD-processor NU probleemloos

Alle windows updates geinstalleerd (gisteren 10-11-2008 waren het er 94).
Lukte NIET in een keer (tot 2 X toe geprobeerd). Vervolgens via de optie 'aangepast' met windows update telkens circa 10 updates geinstalleerd (uiteraard, telkens, op volgorde oudste datum). Ging perfect. Na 81 updates gaf windowsupdate zelf aan, dat SP3 moest worden geinstalleerd. Dat ging NU dus helemaal goed (in tegenstelling tot jl. Juli, problemen met PC's met AMD processor).
Daarna bood windowsupdate de overige 13 updates, ter installatie, aan. Alles draait perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan