SP3 wil opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red hat

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo,

Ik heb al een tijdje geleden Service Pack 3 voor winXP geïnstalleerd. Als ik bij de eigenschappen van Deze Computer kijk dan zie ik ook inderdaad dat SP3 is geïnstalleerd. Nu is het alleen zo dat windows update de hele tijd zegt dat er een update is gevonden en wel SP3. Uiteindelijk dacht ik, dan installeer in SP3 wel even opnieuw, maar dan krijg ik tijdens het installeren de melding dat ik de originele CD van winXP professional erin moet doen. Ik heb de home edition dus die cd deed ik er maar in maar dat werkt ook niet. Ik heb hier het plaatje van de melding. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

sp3ix1.png

Je leest verkeerd: Het gaat over Microsoft Office XP Professional, niet over XP Professional. De update gaat dan ook over SP3 voor Office XP, niet over SP3 voor XP.

Snor dus de Microsoft Office XP Professional installatie-cd op, en volg de instructies op het scherm.

Tijs.

EDIT: Sorry, zag het berichtje hierboven te laat....
Hallo,

Windows vraagt om de CD van Microsoft !!OFFICE!! XP Professional. Dit is het Office pakket dat door bijna gelijktijdige lancering als XP dezelfde naam heeft gekregen. Je moet dus de Office CD er bij pakken....

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb een medion pc dus ik heb geen office cd. Het enige wat ik erbij heb gekregen is een Product recovery CD-ROM, waar winXP opstaat. En ik heb een Application & support disc erbij gekregen waar alle drivers en vooraf geïnstalleerde software nog eens een keer opstaat. Ik heb met beide CDs geprobeerd, maar helpt niet. Ik krijg namelijk de melding dat het installatiepakket proret.msi niet kan worden gevonden. Wat kan ik het beste doen?

Groeten en bedankt voor de snelle reacties

Je zult toch zélf Office geïnstalleerd hebben? Het is niet gebruikelijk om Microsoft Office voorgeïnstalleerd te kopen op een pc (behalve als test-versie met beperkte gebruiksduur, zoals tegenwoordig gebruikelijk met Office 2007).

Wat je wél nog kunt proberen is kijken of dat .msi bestand ergens op je harddisk staat.
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\Proret.msi

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas niets gevonden.
Kunnen we anders niet gewoon proberen die medling van die update uit te zetten? Daar zou ik ook mee kunnen leven. Ik heb MS office niet zelf geïnstalleerd. Het enige wat er al op zat was een werkende versie van Word. De rest van office heb ik niet eens op me pc.

Groeten

Ja, vink maar uit. Je krijgt daarna een vraag of je nog herinnerd wilt worden aan deze update. Je kunt dan aanvinken niet meer geïnformeerd te willen worden.

Tijs.

Hallo,

Bij de lijst met updates staat voor elke update een aankruisvakje. Als je die weg haalt, zal 'ie vragen of de update verwijderd moet worden.
Ik kan eventueel wel even kijken of ik dat bestandje hier nog heb staan...

theblindman.

Het spijt me, amar ik begrijp niet waar ik 'de lijst met updates' kan vinden. Ik dacht eerst dat jullie de software lijst bedoelden, maar daar valt niets uit te vinken.
Groeten,
Red Hat

EDIT:
Ik heb het geloof ik gevonden. Bij windows update op de site heb ik het vinkje weggehaald. Volgens mij is het nu goed. Mag ik jullie bedanken voor jullie hulp!
Groeten.

Laatst bewerkt:
Hallo,

We bedoelen de lijst met updates. Waarschijnlijk staat er rechts onder in je scherm een geel schildje (zie bijlage). Als je daar op dubbelklikt verschijnt de lijst met beschikbare updates. Daar vink je SP3 uit en je hebt er geen last meer van.

theblindman.

(er bestaan geen domme vragen, aleen domme antwoorden ;) )

EDIT:
Mooi! Graag gedaan...

Bijlagen

• update.bmp
    update.bmp
    16,8 KB · Weergaven: 16
  • update.gif
    update.gif
    1,5 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.