Spaanstalige laptop in NL kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

feliane82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Voor een Spaanstalige vriendin zoek ik in Nederland een simpele laptop maar je ziet natuurlijk vooral Windows in het NL's...

Is er een programma waarmee je Windows in het Spaans kunt her-instellen? Ze vertrekt over een paar weken weer naar Zuid-Amerika en ze zou hier graag de laptop willen kopen (daar blijkbaar veel duurder).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

Ik zou een tweedehands laptop kopen (omdat het een simpele mag zijn, genoeg goede te vinden op marktplaats of speurders), een spaanstalige windows versie online aanschaffen (lijkt me wel mogelijk om die op internet te vinden), en die installeren. Maar moet het per sé spaans zijn? Er zijn ongetwijfeld een heleboel laptops te vinden met Engelstalige software, ook voor bijv het Officepakket. Dan hoef je dus geen nieuwe versie te kopen.

Laatst bewerkt:
Wanneer je hier een laptop koopt kan je de taalkeuze maken wanneer je deze voor het eerst opstart. Deze is echter wel beperkt tot Nederlands, Frans en Engels.

Het is wel mogelijk om hier de laptop te kopen en dan als ze thuiskomt daar een spaanse windows aan te kopen. Al is dit wel natuurlijk een klein beetje zonde van het geld.

Anders eens contact met Microsoft opnemen of ze je geen spaanse versie kunnen opsturen? Het is normaal gezien alleen de productcode die van belang is. Give it a try :thumb:

Je kunt de taal van Windows standaard *niet* veranderen. Het kan echter wel via Multilingual User Interface. Dit is *niet* te koop, behalve als je een reseller van laptops bent. Het is te vinden op internet, goed zoeken ;)

Hoi !

Als je Vista installeert kun je MUI-taalpakketten downloaden (Ik heb Ultimate en krijg ze via Update aangeboden).

Eerlijk gezegd weet ik niet of dat bij iedere Vista-versie zo is, maar ik heb evt.wel een link waar je ze toch kunt downloaden.

Greetz,

Harry.

Taal wijzigen kan alleen in Ultimate als versie voor thuisgebruikers, Enterprise volgens mij ook.
Home Premium en Home Basic kunnen dit niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan