• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spaarie vraagje mbt macro over verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

shanna

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi,

Spaarie heeft een geweldige macro geschreven waarmee ik een excel sheet kan verzenden, echter is
het ook mogelijk om als het verzonden / ontvangen bestand wordt uitgeprint dit alle op 1 pagina komt.

gr

Shanna

Even wat meer info, het was nog vroeg.
Het excel bestand wordt door de macro in een email bericht geplaatst. Met excel kan je het bestand uit printen
op 1 pagina. Echter als e.e.a. in een email bericht wordt geplaatst past het niet meer op 1 pagina.
Vraag is dus of dit in de macro kan worden aangepast en/of dat het excelsheet verkleind wordt naar pak hem
beet 60%. Dan zou het wel passen in het emailbericht. Echter als ik dat doe dan verkleind wel de excelsheet
maar komt het op het gewone formaat in het emailbericht.

Shanna,

Aangezien er verder geen reactie op komt.... :)
Ik zou het persoonlijk niet weten hoe je dit moet oplossen. Enige oplossing die ik je kan bieden is je bereik versturen via een bijlage als Excel,CSV of PDF. Dan kan je je afdrukbereik zelf instellen.
Maar goed, je zal denk ik niet voor niks gevraagd hebben de gegevens via de body te laten versturen dus zal wel geen oplossing voor je zijn.

Spaarie zou het kunnen dat in het tijdelijke bestand de data als afbeelding (zoals met shift bewerken) kunnen worden
geplakt en dan verkleinen naar pak hem meet 80% en vervolgens plakken in het email bericht?

Shanna,
Ik zou je graag willen helpen hiermee, maar ik zou het niet weten.
Heb ook even op de site van SNB gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Misschien kan hij/zij iets specifieker zijn :)

Hier gaat het om.
Code:
Sub werkblad_waarden_in_email()

c01 = "<table border=1 bgcolor=#FFFFF0#>"

sn = Sheets("Blad1").UsedRange 'bladnaam aanpassen
For j = 1 To UBound(sn)

c01 = c01 & "<tr><td>" & Join(Application.Index(sn, j), "</td><td>") & "</td></tr>"
Next
c01 = c01 & "</table><P></P><P></P>"

With CreateObject("outlook.application").CreateItem(0)

.To = "snb@forums.eu" 'verzendadres aanpassen
.Subject = "werkbladwaarden" 'onderwerp aanpassen
.HTMLBody = c01
.Send
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan