spam bestrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Om spam tegen te houden gebruik ik mailwasher , wat goed werkt , het doet wat het moet doen .

Mijn probleem is dat ik die spammers duidelijk wil maken dat ze hun rotzooi niet naar mij moeten sturen , ik wil het zelfs in mailwasher niet meer zien .

Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om te klagen bij de providers van deze spammers , echter de procedure is nogal omslachtig ( zeker bij het ontvangen van veel spam ), maar de procedure schijnt wel te werken .

Bestaat er niet een soort van totaal programma ( zoals b.v. Hitmanpro voor spyware is ) , dat door een simpel klikje op ja of ok de spammer localiseerd en een klacht indiend

Zijn er meer mensen die mijn probleem delen of een andere oplossing hebben ?

Groeten Hans

Een echte spammert heeft een fake-provider en fake-ip adres.
Klagen bij de provider heeft weinig zin. Ze kunnen zelfs jou gegevens gebruiken om bij anderen te spammen. Moet ik dan bij jou provider gaan klagen?

Een instelling van MailWasher is dat je ongewenste mails niet ziet, en dat ze automatisch op bounce, blacklist en delete komen.
Je ziet ze niet, en de zender krijgt (indien mail adres correct) een bericht "User unknown" retour.

Ik vind het zelf geen probleem om de 50 mails (40 mails van helpmij) even te filteren en er 6 spams per dag uit te halen. 90% van de spam wordt auto. geregeld door mailwasher.
Maar ik loop ze altijd even na.

2 jaar geleden zat ik op zo'n 25 spams per dag . Heb toen een nieuw e-mailadres genomen en was 1,5 jaar aardig spamvrij hooguit 1 per week . Helaas zit ik nu weer op 10 per dag
Ben op de hoogte van die functie in mailwasher echter ook ik loop het binnenkomende na , mailwasher zit wel eens fout .
Ook weet ik van fake adressen maar had begrepen dat de origine van spam altijd te achterhalen was .
Hans

Ik ben nieuwsgierig naar een ander idee.
Ik lees mee :)

vroeger was er iets als spamreporter, maar dat werkte niet optimaal ... ik zoek ook nog altijd iemand die zo een programma wil maken ... gewoon de spammail er naar toe slepen, laten onderzoeken door dat programma, automatisch WHois DB af en dan abusemailadres oppikken ...

Kijk wij begrijpen elkaar , en dan ook gelijk een abuse mailtje naar de amerikaanse overheid want volgens mij komt de meeste spam via azië uit amerika . Zodat zij ook een wet aannemen wat spammen strafbaar maakt .
Als zo'n programma te maken valt en het dan ook nog eens gratis is zodat het veel gebruikt word dan zou het spamprobleem m.i. minder worden misschien wel verdwijnen .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan