Spam - Hoe tegenhouden en/of verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Mijn moeder gebruikt, als sinds ze de Mac heeft, Apple's Mail. Nu, sinds een maand ongeveer, krijgt ze spam mails met zgn. aanbiedingen (Wat ik helemaal niet geloof). Er stond onderin die mail iets van afmelden of zoiets. Daar drukte ze op en toen kreeg ze een of ander browservenster van een website die zgn. "reclame maakt" voor "bekende" winkels en bedrijven. Had ze dit wel moeten doen of niet? En moet ze overstappen op een ander email programma?

Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
Heb geen ervaring met apple mail.. maar is er niet zoiets als een spamfilter? Als je het mailtje selecteert en als spam selecteert komt ie als het goed is in de spambox / prullenbak terecht. Bij hotmail kan dat wel automatisch.

Nee, er is geen spambox in Apple Mail. Ik gebruik het zelf ook bijna nooit, altijd Hotmail.
Er zijn maar een paar mappen in Mail: Inkomend (Inbox) Verstuurd, Concepten en Prullenbak. Dat was het.

Misschien andere emailprogramma?

Laatst bewerkt:
Er is wel degelijk een spambox in Apple mail, genaamd ongewenste reclame. Rechtsklik op de mail en kies voor "markeren als ongewenste reclame"

Ja dat klopt, maar Mail bij ons markeert soms dingen die géén spam zijn wel, en de dingen die wel spam zijn niet.

De mailtjes van die afzender als Reclame markeren werkt niet. Want Mail zet die afzender, bij een nieuwe mail, weer als 'normale' mail. Maar ik mis gewoon een aparte mailbox genaamd "Spam" of "Ongewenste email".

xp2

Voor zover ik weet is er maar 1 die spam automatisch goed verwerkt en dat is Gmail (persoonlijke mening).
Ik krijg tenminste nooit spamberichten in mijn postvak in.
En idd, in het spam postvak staan alleen maar spammers.

Laatst bewerkt:
Een spamfilter moet je "opvoeden" Ik heb bijna nooit spamberichten in mijn postvak. Bovendien zijn mensen veelal zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van spam.

Oke, hartelijk bedankt. Ik ga het eens uitproberen.

Vriendelijke groet,
xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan