Spam in gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb een php gastenboek op mijn site van phpBB. Nu heb ik dus heel erg veel last van spamberichten op mijn gastenboek. Dit schijnt vaker voor te komen. Het schijnt een script te zijn wat gastenboeken afzoekt en daar berichten opzet. Het probleem is echter, bepaalde ip adressen of woorden blocken heeft geen zin is dwijlen met de kraan open. De zogenaamde afzender komt uit alle delen van de wereld, van Belgie tot aan Afganistan.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk echt heel erg irritant, ik leeg het gastenboek en een dag later staan er weer 50 berichten.

Gaat het nu over PHPBB of over een gastenboek? :)

Ik heb dit trouwens ook in mijn eigen gastenboek (kijk maar op www.sandh.nl/gastenboek.php ) maar ik ben te lui geweest om er iets tegen te maken.

Wat je, in het geval van een gastenboek, zou kunnen doen, is bijvoorbeeld een CAPTCHA.

Dat is een plaatje met een willekeurige code, die de bezoekers dan over moeten typen. Als je een momentje hebt, zal ik er een voor je op zoeken..

Of je kunt een inlog systeempje maken, dus dat je alleen iets in je gastenboek kunt zetten als je ingelogd bent. Of je kunt een vraag maken.. als bijvoorbeeld 'wat is de hoofdstad van nederland..' en dan alleen het bericht plaatsen als ze daar Amsterdam bijzetten, (Dat kan een spambot niet, lijkt mij.) Er zijn zoveel dingen te verzinnen, maar als je niet zoveel van php weet, maak ik straks wel iets voor je.

Laatst bewerkt:
Ik weet helemaal niks van php haha, dus als je iets wilt maken, graag

Gaat het nu over een gastenboek of over een forum? :confused: Want als het een forum is, is het te ingewikkeld om even snel iets erop te verzinnen. Phpbb dus, nu ik de zin goed gelezen heb.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb daar ook last van gehad.
Als het alleen om het gastenboek gaat verander je
gewoon even de naam van de pagina waar de berichten
op worden geschreven. Dus in mijn geval heb ik
addentry.php veranderd naar schrijven.php en ik ben van het
probleem af.

Groeten Jeboem

Sander1001 zei:
Gaat het nu over een gastenboek of over een forum? :confused: Want als het een forum is, is het te ingewikkeld om even snel iets erop te verzinnen. Phpbb dus, nu ik de zin goed gelezen heb.

Het gaat om het gastenboek

Het spam programma dat ie mensen gebruiken staat jou pagina vast in. De pagina waar iedereen het bericht kan invoeren. Dus als jij die naam veranderd heb er geen last meer van want dan bestaat jou pagina niet meer....

Jeboem zei:
Het spam programma dat ie mensen gebruiken staat jou pagina vast in. De pagina waar iedereen het bericht kan invoeren. Dus als jij die naam veranderd heb er geen last meer van want dan bestaat jou pagina niet meer....

Ja oke, maar dan kun je erop wachten dat het terugkomt volgens mij. Aan het begin dat ik dat gastenboek had had ik er ook geen last van, totdat het begon, toen werd het steeds erger. Dus mijn gedachte is dat als ik de naam verander dat het niet lang duurt voor die ook gevonden is waar de berichten weer gezellig inkomen

Ik heb het ca 2 maand geleden gehad...heb toen de naam veranderd en op heden nog geen last weer gehad.
En mocht het weer gebeuren is het maar een kleine moeite om de pagina teveranderen.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het viel mij op dat deze mensen het invulformulier niet gebruikten ...
Ik heb nu in het formulier een hidden field gemaakt.

HTML:
<input type="hidden" name="x" value="x11x">

Bij het wegschrijven check ik dit eerst:

PHP:
if((isset($_POST['x'])) and ($_POST['x']=="x11x")) {
//bericht toevoegen } else { //niet toevoegen }

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan