spam melden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
`Kan iemand mij vertellen waar ik spam kan melden?
Ik krijg een spambericht binnen met in de header niet mijn adres maar een afgeleide daarvan.
Ik gebruik poptray. Dat is een klein programma`tje waarm,ee ik al voor ik mijn berichten binnenhaal mijn mail controleer.
(is aan te raden hoor, hier de link met de uitleg .)
http://www.omewil.nl/artikelen/poptray.html
Ik heb het bericht waar ik de verkeerde header zag gekopieerd en in de bijlage gedaan.
Ik wil dit graag ergens melden. Ik hoop dat mijn computer niet gekaapt is om als zombie te dienen. Ik ben erg voorzichtig met mijn mailadres te verspreiden, gebruik ook regelmatig windows advance care, Heb mijn router beveiligd, gebruike de firewall , norman antivirus. Dus ik denk dat ik erg bewust ben van eventuele gevaren.
Maar toch gebeuren er dingen die ik niet wil.
Als ik straks op vacantie ga, stroomt mijn mailbox vol met troep en ik weet niet hoe dit te voorkomen. Zijn er meer mensen met oplossingen?
Vriendelijke groet,
Ria

Bijlagen

Laatst bewerkt:
spam

Hallo
Bedankt voor je snelle reactie.
Heb het geïnstalleerd.
Meer suggestie`s (om te melden ) zijn welkom.
Groetjes,
Ria

Vraagje: Is een van de genoemde geadresseerden in die header van je mail bekend bij jou? Voor hetzelfde geld staat daar een auto-doorstuurregel aan, zodat jij alle mail ontvangt die daar binnenkomt.

Indien niet, dan is gewoon een pc/mailbox gehackt, en worden vandaaruit mails verstuurd, o.a. naar jou.

Tijs.

ik heb gekeken en inderdaad staat er 1 bekende bij, Dus zal dat wel eens kunnen kloppen wat je melde. Bedankt. Ik heb inmiddels een erg goed programma`tje ontdekt dat heel veel spam verwijderde en eenvoudig in gebruik is.
Hierbij de link naar de website http://www.spamexperts.com.
Het is gratis voor thuisgebruik en om te zetten naar het nederlands.
Ik hoop dat meer mensen hier iets aan hebben.
Groetjes,
Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan