spam met vaak zelfde onderwerp maar toch div email adressen. hoe te genezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik heb sinds een tijdje enorm veel last van mogelijk spam in mijn outlook express.

ik gebruik windows xp service pack 3 en ie 6.5 met outlook express.

nu krijg ik vaak emailtjes die als onderwerp: "[SPAM] {Spam?}" heeft. ruim 90% hiervan heeft dit vaak als onderwerp, met dan steeds een andere tekst er achter. zoals "aloha" of "hey" of "cheers" e.d.

ik word helemaal gek hiervan, volgens me bron code komt steeds andere adres gegevens te staan, met weer andere nummers.

ik begrijp totaal niet waar dit vandaan komt.

kon ik maar achterhalen waar dit vandaan komt. en vooral hoe ik dit eens kan stoppen.

om vragen te voorkomen:

* ik heb hier en daar mijn email adres op internet staan, zoals mijn website of ergens om te kunnen inloggen, bv hyves,msn,forum etc...

* virus scanner vind niets, en hitmanpro ook niet.

* spam killer werkt groten deels wel, maar nog krijg je dan dat die mails binnen komen en worden geblokeerd.

ik wil dat er niet binnen komt aan deze vreemde spam, en zonder spam killer te werken.

misschien heb ik ergens iets eens besteld, en zit ik aan bv een voorwaarde vast, dat ze mijn email adres kunnen gebruiken en die vrij kunnen geven aan bedrijven die dan mij emails versturen.
het is afkomstig van talloze email adressen, die vaak raar eindigen. zoals: "@bumi.net.id" of "@us.ibm.com" of "@mynet.com"

kon ik dan maar ergens zien waar allemaal mijn email adres op innternet staat. dan kan ik die verwijderen, en vind ik mogelijk t probleem wel. daarna ben ik dus clean en kan beter een wegwerp email adres gebruiken voor het gebruik op internet.

nu is het een grote speld in de hooiberg.

iemand enige idee hoe je er van af komt ???

Als je de spam eenmaal krijgt lukt het niet meer om er vanaf te komen, helaas ook niet als je mail adres overal weg zou halen.
Alleen een ander mail adres nemen helpt daar tegen.
Dat is vaak weer erg lastig.
Het feit dat de mails spam in de kop hebben geeft aan dat ze al als spam herkend zijn.
Hetzij door je provider, hetzij door je spam killer, of een m ogelijk internet security pakket.
Meestal is ,et een instelling aan te ven of spam gewist wordt, of els SPAM wordt aangemerkt zoals bij jou.
Bij UPC bv kun je deze mails ook laten wissen, dan merk je er niets van. Er is dan wel een kansje dat je af en toe een mailtje mist, maar zelf heb ik daar nooit een probleem mee gehad.
Ook bij de spam killer /internet security kun je instellen dat je de mail gewist wilt hebben.
Ook kun je in outlook Express met een berichtregel aangeven dat de mail in een speciale map (ongewenste mail)moet.
Deze neem je dan af en toe door om te kijken of het echt allemaal ongewenst is, om ze dan allemaal in klap te voorgoed te deleten.
(CTRL + A en dan shift + DELete).
spam tips

mvg leo

Laatst bewerkt:
Ook kun je in outlook Express met een berichtregel aangeven dat de mail in een speciale map (ongewenste mail)moet.
COLOR="DarkSlateBlue"]spam tips[/COLOR][/URL]

mvg leo

kan ik dan niet een opdracht geven in outlook express dat als die mail weer binnen komt en als onderwerp dan die [spam] {spam?} bevat direct laten blokeren door outlook ???

zoiets kun je toch instellen geloof ik? of kijkt outlook alleen naar de afkomst als ik iets wil blokeren. zoals email adres e.d. ???

Dat kan b.v. op deze manier
Als onderwerp woord geef je oa spam op.

Als het je eigen spam filter/ security pakket is wat spam boven de mail zet, kun je beter die zo instellen dat die ipv daaravn wissen van de server.

welke provider heb je?

Ziggo heeft een spamfilter wat de mail zou moeten deleten

Mogelijk kun je dat hier instellen.
Ben zelf geen ziggo abonnee, dus ik kom maar tot dit punt.

Ziggo heeft een spamfilter wat de mail zou moeten deleten

Mogelijk kun je dat hier instellen.
Ben zelf geen ziggo abonnee, dus ik kom maar tot dit punt.

ik heb even gekeken op ziggo.

en heb de spamfilter een stapje hoger ingesteld.

eens kijken wat het nu doet.

het gekke is....

sinds enige tijd op een andere pc die eveneens verbonden is met de zelfde router heeft ook last van soort gelijke spam. dit wel met een andere email gebruiker.
het probleem doet zich enkele maanden voor, voorheen was het veel minder.

Hallo ,
Ook ik kreeg in het verre verleden veel spam en heb vele spamfilters gebruikt ook die van ziggo , echter zoals jij al schreef de rommel komt toch binnen welliswaar niet in je postvak in maar in een andere map . En ik wou die rommel niet binnenkrijgen dus ook niet in een andere map .Heb toen een tijdje het programma spamcop gebruikt je kan dan een klachtenmail sturen naar de provider van de spammer . Dit gaat lang duren , veel providers doen nl. niks , en mochten ze wat doen dan gebruikt zo'n spammer gewoon een andere provider.
Het enige wat wel helpt is een ander moeilijk emailadres en dan bedoel ik niet een ander emailadres bij ziggo want de ellende begint na een paar maanden gewoon weer opnieuw , althans zo was het bij mij
Ik heb toen een gmail account aangemaakt , mijn naam is hetzelfde gebleven alleen het is nu niet meer naam@ziggo maar naam@gmail . het gmail account ingevoerd in outlook expres zodat ik gewoon outlook expres kan gebruiken voor het ontvangen en versturen .
Sindsdien nooit meer spam ontvangen , want gmail houd de spam op de server tegen .
Misschien heb jij hier wat aan .
Hans

want gmail houd de spam op de server tegen .
Misschien heb jij hier wat aan .
Hans

ach dan laat ik gewoon mijn standaard email acount staan.
spam of niet de boosdoeners winnen toch.... zeg nu eerlijk een inbreker kan toch wel binnen komen. je kan ze hooguit moeilijker maken.
hoe meer beveiliging erop, des te kleiner de kans.

dus ik zal toch dan maar met een spam killer gaan werken.

want veel betrouwbare emails komen toch wel binnen, zo niet? dan pech...

tevens bedankt voor de reacties.

iemand met betere alternatieve kan altijd hier op reageren.

Eric, wat ik gedaan heb is hetvolgende. Email die Ziggo gemarkeerd heeft als Spam! laat ik door een regel in outlook verwijderen van de server. Email die Ziggo gemarkeerd heeft als Spam? gaat regelrecht ( ook d.m.v. een zelfgemaakte regel in Outlook ) naar een nieuwe map ( die ik de naam spam heb gegeven ).

kijk in Outlook-> extra->berichtregels->email->als de regel onderwerp bepaalde woorden bevat (Spam!) verwijderen van de server. Het wijst zich vanzelf en je heb geen extra software nodig. Desnoods het filter hoger of lager zetten op je persoonlijke pagina bij Ziggo.

http://www.seniorweb.nl/computer/artikel.aspx?id=9768&menuid=70&FolderID=184

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan